lördag 24 juli 2010

Enligt väderkartan så regnar det just nu i Knäred!

själv har jag dock inte sett en enda regndroppe så det måste vara vääääldigt lokalt! Jag har däremot gått och hoppats på regn hela dagen, får väl gå ut och dansa regndans eller nåt!

Dagen idag har jag varit helt ensam hemma, hur skönt som helst! Har gått och mest dragit fötterna efter mig, har jobbat lite, fixat med kornas vatten och satt under tiden det rann ner i badkaret nere hos fåren och snussade med dom...dom flesta åker till slakt nästa vecka och där var speciellt en tacka som jag kände.........uscha. Hon körde in hela huvudet under hakan på mig och stod där länge och gosade...ända tills farsgubben hennes kom och gjorde en mer burdus mannöver så jag fick gå därifrån. Nåväl. Bestämt är bestämt och så får det bli.

Sen har jag och vovvarna varit i skogen och både gått en sväng och tränat lite, fördelen med jaktträningen för Mints del om man säger så är att hon får vänja sig vid att ligga ner och ligga kvar när det flygs runt öronen på henne. Bra träning! Chili fick idag göra ut och vänster höger och ibland även gå på en utlinje även om hon hade sett att det hade ramlat en dummie till höger eller vänster, så fick hon ändå gå förbi och sen stanna stopp komma tillbaka och gå ut höger eller vänster, allting på rak linje och 90 graders vinkel, inget snedda eller tjuva! Funkade faktiskt jättebra!

Nu blir det cykling, lite jobb till och sen är det kvällsmat och lite vin kanske?

Ha en härlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar