lördag 17 juli 2010

Blank lördag = härligt!

hade en ljuvlig kväll igårkväll, när jag kom hem hade sambon dammsugit precis hela huset, det var helt ljuvligt underbart! Kunde bara ta mig an golvmoppen och skura av golvet som vid detta laget började skifta i nån grånyans :O). Blir så när man går in och ut och inte har skurat golvet på en hel vecka :O).

Hur som helst, jag fick satt upp dom sista isolatorerna i vår nya hage häruppe, vovvarna fullständigt rusade omkring i det halvmeterhöga gräset däruppe, sååå roligt hade dom! när det plus golvet var klart stod det kloklippning och hundträning på schemat. Mint kör ren lydnad, Chili fick lydnad tillsammans med avlämningar. Jag är inte helt nöjd med avlämningarna ännu men dom kommer så smått. Det jag gör i lydnaden nu är att göra som Anna förklarade, jag berömmer med kommandoordet för att skapa förväntan i ordet, och så arbetar vi med positionen. Ska ju snart starta ettan med Chili och är lite förundrad över hur det ska gå? Fick lagt in en platsliggning på båda hundarna oxå, det är fördelen med att ha två....

Sen igår kväll blev det soffan, tvn och lite vitt vin innan jag till slut la huvudet på kudden...

Idag väntar......ingenting! vi ska gå ut och äta ikväll jag och sambon, vi är helt lediga idag och är barnfria, så vi ska ta till vara på tillfället tänkte vi. Sååå härligt, lugn fridfull lördag, helt blank, inga måsten!

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar