måndag 14 juni 2010

Såååå skönt att andas igen!

idag har jag jobbat på förmiddagen och sen har jag gått tillbaka till min vana att vara ledig större delen av eftermiddagen! Hur härligt som helst! Jag har klippt gräset och så var vi med ungarna nere på flammabadet nån timme, så skönt att bara sitta rakt upp och ner med sin kaffekopp och sin tidning utan att alls behöva bry sig om vad klockan var!

Ikväll har jag och Chili varit ute och spårat viltspår, jag la ett spår som jag la just där jag vet att räven är och går på kvällarna och nätterna, där den har suttit och ätit hönsen och som jag vet är helt fullt med fjädrar och annat otyg...jag kände att det måtte ju vara en bra störning! Som vanligt gjorde jag så att jag blodade bara lite lite på klöven inget i spåret och så fick det ligga ungefär två timmar idag. Anlagsprovet ligger mellan 3-5 timmar. Jag kände däremot att störningen med all vittring var störning nog för att se hur det funkade och som vanligt så gick det klockrent! så jag lyfte luren och ringde till Kjell härborta, dags att se om vi kunde få ett godkänt anlagsprov i viltspår!

Ovan en bild av vår lille gosse Lakrits, avkomma efter min absoluta favorittacka Lina, en stor vacker texeltacka som ger jättefina lamm och Lina är en sån supermamma! Hon får sina lamm, behåller hullet, allting går smärtfritt, lammen är stora och fina och hon diar galant! Inga problem på nåt håll! Förra året fick hon två stora fina bagglamm, däribland min favvo Aragon med sina stooora mörka ögon och sin svarta nos....min gullegosse som senare såldes till laholm. Att han åt upp både rosor och pelargoner var inget jag brydde mig om...hur som helst, igår kom ett jättemysigt par och hämtade hem Lakrits och jag är helt säker på att han får det kanon hos dom! Han har fått flera flickor och har förvisso sällskap av baggen Cesar ännu så länge men jag är helt säker på att Lakrits kommer att få flera fina lamm där och jag har redan pratat med Gill om tacklamm nästa år eftersom det dök upp en bild på en tacka med ett suffolkhuvud....fiiiina suffolk!!!!!!

Imorrn åker vi på utflykt, ska bli sååå mysigt och jag är sååå ledig imorrn!!!!!!

Ha en fortsatt go vecka!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig med dina voffar!!! Inte konstigt att de kan så mycket :)

    Visst är det väl lyxigt att kunna jobba som man vill och vara ledig ibland!!

    Kram å hoppas ni får en mysig utflykt!!
    KRAM

    SvaraRadera