söndag 20 juni 2010

Hurra för kärleken!!!!

ja igår var väl en dag vi många sent ska glömma! Vilken dag! Vilken fest! Vilka tal! Vilka klänningar! Jag grät och jag skrattade om vartannat, förundrades över skönheten, över innerligheten mellan Victoria och Daniel, över kärleken dem emellan som lyser så starkt och över hjärligheten, ödmjukheten och den enorma värme som kom fram i både Olles tal till brudparet och av Daniels tal till Victoria! Ja vem hade inte blivit helt knäsvag av ett sånt tal! En eloge ska han ha och ja jag håller med kungen, bra gjort! Att stå inför alla dessa kungligheter och royaliteter och inför hela svenska folket och ändå få fram det han fick fram, ja som sagt han gjorde nog hela svenska folket helt knäsvagt! Helt fantastiskt vackert!

och ännu en gång så är vi väl många som drömmer om ett riktigt sagobröllop...igår fick vi ju dessutom bekräftat att dom faktiskt finns på riktigt.....inte sant?

Helgen som har gått har annars varit ganska vilsam får jag säga. Innan bröllopet på tv igår gick jag en runda nere hos mamma på nästan en och en halv timma med vovvarna. Det blev ingen jaktträning tyvärr igår, Josse hade blivit sjuk så det blev inställt. Med tanke på vädret ingen större sorg men med tanke på träningen var det synd. Hade verkligen sett fram emot den och det var såå länge sen jag träffade Josse och så är jag såklart nyfiken på hennes nya vovvar.

Därför åkte vi direkt till mina föräldrar där vi tillbringade större delen av dagen med fika mat tårta goooooooooooooooooooooooooooooooda bullar och grilllning och så en långprommis då. Helt ljuvligt att gå så långt och så var där så många vackra trädgårdar att titta på, så många vackra blommor och fina stensättningar. Man blir ju så sugen att åka hem och plantera!

Ja och plantera gjorde jag häromdagen, hade beställlt perenner från odla.nu som kom, nu börjar mina rabatter bli fulla! Jag har iår nästan helt tappat intresset för mina pelargoner, dom är liksom inget roliga längre utan nu har jag perenner istället...har ju alltid haft intresse av mängder med blommor i trädgården och att få gå där och påta är guld! Sen har jag beställt rosor att sätta nere vid hönshuset vid den vägg mot skogen jag har tänkt göra. Idag har vi köpt nät som vi ska sätta på baksidan av hönshuset för att staketa bort räven tänkte vi. Hoppas det funkar. Som en sista utväg på den tanken får jag annars sätta ström utanför oxå....DÅ borde hon ju tänka om! Hon har varit och nafsat på ännu en höna, en höna som jag igår hittade död hade fått halva bakdelen uppsprättad av nåt stort och häromdagen stod tuppen och gol mot skogen så det är ju inte svårt att räkna ut varför han var så arg då....rävskrälle!

Idag har vi fortsatt med ströbädden, det tar sig! och ja nu är alla deklarationer heeelt klara så nästa vecka bli det halvtidsjobb igen! Såååå skönt!

Ha en fin vecka, vi håller väl tummarna för fint midsommarväder???

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja visst var det sagolikt!

    Jag sade till Olivia, "titta Daniel gråter", och menade det i ett positivt ordalag, rörd av stunden som man var,
    "Ja men mamma du gråter också", sade hon då, och visst gjorde jag!
    Det var bara makalöst vackert, och vilken tur att solen sken en del av tiden och gav dem möjlighet att åka den öppna vagnen. Så att folk fick se dem lite bättre också.
    Herregud, jag är fortfarande helt tagen...

    Vad mysigt ni verkade ha hos din mamma, lät gott också med allt ni fick!
    Härligt att bara vara tillsammans också.

    Ja du, nu hoppas vi VERKLIGEN på bra midsommarväder!!

    Stor kram mariette

    SvaraRadera