måndag 21 juni 2010

Chili har blivit godkänd på anlagsprov i viltspår - med HP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ikväll har verkligen Chili visat var skåpet ska stå! Hon har bevisat för sin matte att när det gäller, ja då gäller det och då är hon 100% med sin matte och helt och hållet klar över vad som gäller!

Vi gick ju ett spår häromdagen som Mattias hade lagt som gick kanon men jag var lite oroad över tempot. Hon har alltid haft en tendens att kasta sig ut i spåret, hon är för övrigt väldigt väldigt spårnoggrann men som sagt kastar sig ut i spåret. Och på vägen till domaren som bor nästgårds så satt jag och kom på att hon har ju för fanken inte spårat mer än hemma...huuur ska detta gå? till råga på allt regnade det...jaja tänkte jag det kan faktiskt inte gå mer än åt skogen...

Men vilket spår hon gick! Hon började med att liksom smyga sig ut i spåret. Luktade på lingonen och sen började hon gå. Ja just det, gå. Hon gick i rask takt väldigt målmedveten med näsan nere i backen heeeeeela vägen. I vinklarna gick hon som i en skolbok, in i vinkeln, ut hela vinkeln och ut ur vinkeln. Det var helt sagolikt att gå bakom i linan, hon gick som i en dröm. I återgången var hon ute ungefär en halvmeter och gjorde ett snusande för att sen fortsätta sig igenom hela spåret med exakt samma makliga tempo, exakt samma noggrannhet. När jag så såg klöven och hon tog upp den så jublade jag av glädje och vände mig till domaren och sa att ja detta måste ju bli godkänt eller? GODKÄNT ???? sa han????? Det blir inte bara godkänt, det blir ett HP sa han, han sa att hon hade gått helt fantasiskt, han sa hon gick ju aldrig av spåret, hon gick precis mitt i kärnan hela spåret! Ja han sa att han nog aldrig hade sett nåt liknande!!!!! Helt otroligt, ja det känns lite som en saga!!!!!

13 minuter tog hela spåret från start till mål och då gick hon i kärnan hela vägen......gick....

Min underbara vovve, du är bara bäst!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Åhh, vad roligt!!! GRATTIS!!!
    Mvh Milla

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Jag ryser av välbehag när jag läser hur duktig hon var och domarens utlåtande. Snyggt jobbat tjejer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hipp hipp hurra!!
    Va roligt~~bra jobbat~~
    Då ligger vi lika nu då för jag har fortf inte anmält mig...men så himla bra med en domare som är granne....
    Nu sporrade ni mig....
    Ha en ljuvlig midsommar
    kramar wivi

    SvaraRadera
  4. Grattis vad roligt!!!!
    Men som du tränar och jobbar med dina doggisar är jag inte förvånad :D
    KRAM

    SvaraRadera