lördag 29 maj 2010

Så var det gjort....

Hannas debut i att drulla av hästen! Det är nåt hon har fasat för och som vi mer eller mindre indoktrinerat in i henne att en dag kommer du att ramla av vare sig du vill eller inte...problemet är ju att Hanna har varit så rädd länge att hon just spänt sig för tanken att eventuellt ramla av så att hon har varit nästan mer fokuserad på det än att rida, nåt som har lossnat under våren. Och så flög hon idag av. Det sa PANG i väggen, jag såg inte det för jag satt och var mitt uppe i ett samtal med en annan mamma däruppe på läktaren. Det som hände var att hästen snubblade och drog med sig Hanna ner i backen...så det var inte så farligt och Hanna var tuff som få sen och for upp igen på hästen och satte sig och fortsatte rida som om ingenting hänt...väl hemma frågade jag henne vilka delar hon slog i, tänkte mest på hjälmen men nej hon hade inte slagit sig i huvudet hon hade slagit i västen sa hon...det som då är märkligt är att hjälmen idag har blivit alldeles repig...Så det får bli en ny hjälm och kanske hon inte slog i hjälmen pang utan mer skrapade den mot väggen, vad vet jag. Hon verkar inte ha ont och säger sig vara helt okej så då får vi lita på det!

Igår var vi och hämtade hem nya hönepönor storlek större, ska enligt förre ägaren stå emot räv och hök rätt bra! Hoppas nu bara att räven har det helt klart för sig oxå då....Bra att utöka med några stora höns oxå, det är ju så mycket lättare, dom värper redan och är som sagt vuxna och könsbestämda redan! Det är den stora nackdelen med att köpa små kycklingar även om dom oxå är jättesöta!

Idag har jag öppnat dörren för hönsen men mina nya damer dom sitter inträngda i ett hörn helt livrädda för allt som rör sig ännu så länge, jag var ute med en stor tallrik spagetti som var rester från middagen, hoppas det blidkar dom lite iaf! det kommer väl och det är ju bättre att dom sitter där tills dom är trygga än att dom flaxar runt på bygden! Hade inte tänkt släppa ut dom alls idag men kände att där var så varmt därinne i hönshuset när jag kom hem så jag tänkte okej några timmar kan dom väl få vara ute då!

Nu ska jag ut och klippa gräset och ikväll ska vi bara slappa! Så sugen på att se Sex and the city 2 men orkar nog inte idag!

Ha en fortsatt go helg!

1 kommentar:

  1. Det var för väl att hon inte slog sig lilltjejen. Ser det ut att bli ett blåbärs-år igen? Du får säga till när dom är mogna så jag kan komma upp och plocka dom :)

    SvaraRadera