fredag 21 maj 2010

Goa glada människor förtjänar att uppmuntras!

Att åka till veterinären är väl sällan roligt. Det kostar pengar.....och det är ju sällan för att någon är jättefrisk man åker dit. Ja för vaccination och sånt då. Findus åker numera aldrig till veterinären för att han tycker det är särskilt roligt. Idag packade jag ihop honom och Linnea för vaccination i varsin låda, Linnea lyckades kissa ner sin innan vi kom ner till laholm....vi sammanbokade det med hans vanliga besök hos veterinären för hans diabetes. Det man slås av alltid och jag menar precis alltid, är alla glada goa människor man möter därnere, dom är alltid lika tillmötesgående och ja helt enkelt underbara! Jag har varit bortskämd tidigare med att ha en veterinär som var privatpraktiserande och som ställde upp dygnet runt för minsta fråga och jag menar verkligen minsta fråga....ringde man dagen efter så frågade han ofta varför man inte hade ringt när det verkligen hände....

Hur som helst, med det i baktanken förstår ni säkert att man har inte medvetet men lite omedvetet ett krav på att en veterinär ska ha hjärta....för det hade han. Ett stort hjärta för både människor och djur. ja har fortfarande förrästen :O). I Helsingborg har dom hjärta. Det är människor som arbetar med värme och glädje för det dom gör!!!! Findus veterinär Majbritt är en helt underbar person och ja sa till sambon idag att dom där dom växer banne mig inte på träd, och det är så skönt att kunna sitta ner och verkligen prata med henne, prata och känna att hon lyssnar och känna att man har förtroende för henne och det hon försöker göra för min katt. Vi pratade både katt och får och choklad idag och ja jag har en känsla av att nästa gång Findus åker ner till Helsingborg, då tar han nåt med till sin veterinär, för det förtjänar hon! Alla goa glada människor därute som möter omvärlden med en sån värme och omtanke som hon gör, dom förtjänar att uppmuntras!!!!!!

Ja och så idag har jag betat av ett av mina stora jättebokslut, det är i det närmaste klart, jag kan inte göra mer och på måndag åker alla pärmarna till revisorn! DET ska bli så SKÖNT!

Ha en jättego helg allihopa och njut av livet!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar