torsdag 13 maj 2010

Chokladpudding och glass....balsam för själen!





Åh vad gott det är! Idag har vi grillat och så till efterrätt blev det chokladpudding och en ny sorts glass som hette vanlij-kolachokladglass! Superduper gott! Hanna gjorde chokladpuddingen och sen gjorde hon såsen oxå! Hon älskar att hjälpa till i köket och är en sån pärla!



Idag har jag fått gjort MASSOR! Har jobbat, nästan gjort klart ett jättestort bokslut, vi hann med en fika på gräddhyllan idag oxå, jag och Hanna och hennes kompis! Jättemysigt!!!!!


Sen idag har jag lagt ett fullt viltspår åt Mint, låg i 3 timmar nästan och det gick galant! Hon tappade lite lite på slutet men det beror på ovana och inget annat! Nu är hon startklar och får således vila sig i form för att inte tjata ut henne, det blir lite godisspår och lite lekspår bara för henne för att hålla motivationen uppe! Just viltspår rekommenderar ju iaf domarna att man inte ska tjata sönder...


Det som gladde mig var att när vi kom till sllutet så kampade vi oss hem, Mint har annars inte tyckt att det är jätteroligt att leka, men idag lekte vi oss från spårslutet och hela vägen hem!!!!!


Idag har jag då dessutom frågat hönsen en stor fråga. VAR lägger ni era ägg? Inte är det väl så att ni allihopa har beslultat er för att sluta lägga ägg? Pågår det nån slags antikampanj mot mig för att jag rensade hönshuset???

Dom blånekar hela högen, INGEN har lagt några ägg där dom inte ska vara och dom förstår inte ALLS vad jag pratar om. Att jag bara kan komma med såna anklagelser säger dom och fortsätter sitt ihärdiga klipparbete av gräsmattan. Det är noga att hålla den putsad säger dom, sätter sina rumpor i vädret och fortsätter med sitt....alltmedan jag fortsätter med mitt och fortsätter mitt äggletande med pannan i djupa veck, VAR är äggen????






1 kommentar:

  1. Vad kul med Mints viltspårs framgångar!! Måtte detta bli kennelns första viltspårschampion??? *hehe* det hade väl varit något det!! Keep up your god work =D

    SvaraRadera