onsdag 31 mars 2010

Idag har jag hittat nåt!

jag har hittat Hannus blogg! Vem är då Hannu? Ja gå in själv och kika, www.hannu-s.blogspot.com! Hannu såg jag på tv häromåret när han helt passionerat flög in i en äldre trädgård ochjag kände precis igen mig när han gick mellan blommorna och förundrades över all den växtlighet som fanns där! Insåg där och då att det är inte bara jag som beter mig udda emellanåt, Hannu utstrålar sån energi och sån passion för växter så man blir helt yr! En helt fantastisk människa! Den ska jag följa!

Ja och det behövde jag verkligen! Jag behövde den energin och kraften och jag vill säga TACK för alla uppmuntrande ord här på bloggen och på facebook över vårt lammelände. Vi ska nu samla kraft, slakta ut och njuta av en härlig sommar en lika härlig höst och nästa år samlar vi enkom energi för att sen börja på ny kula med pigga glada krafter igen nästa höst! Vi fick ju ytterligare två lika svaga lamm igår och det blev ännu en gråtande tur sittandes på stenen men vad gör man? Det är inte mycket att göra! Naturen är inte alltid vänlig har jag insett den senaste veckan men den måste ha sin gång och ibland vill den inte.

Vi har gått en härlig tur idag i skogen jag och sambon, jag måste säga att jag har världens goaste sambo! Inte för promenaden enkom utan för att han är den han är!

Sen har vi handlat och jag har faktiskt redan påbörjat maten inför långfredagens släktkalas då Hanna ska firas!!!! Det ser vi fram emot! Vi blir många, men finns det hjärterum, ja då finns det garanterat stjärterum!!!

Ha en härlig påskhelg!!!!

Kramar till er alla, från oss!

4 kommentarer:

  1. Vad ledsamt att läsa om lammen! Men skönt att höra att du ändå ser framåt, våren kan göra underverk på det viset :o)

    Pst! Den som jag skrev om hos mig (som jag varit på kurs för) är allas vår BB, du vet nog vem jag menar utan att jag skriver ut det? Förvånad blev jag, för det jag sett tidigare av henne (på tv) har känts ganska sunt. Men jag var inte beredd på vad som framkom under denna kursen alls, förvånad blev jag. Men men. Nu vet jag ju hur jag INTE vill göra, nog så viktigt att lära sig :o)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hannu såg jag alltid på tv när det begav sig,han är verkligen en härlig och annorlunda person som sprider entusiasm och energi. Efter att man sett honom så förstår man hur storslagen en tussilago kan vara.. :D

    Hoppas att ni får ett trevligt kalas och fin påsk!

    SvaraRadera
  3. Önskar er en underbar Påskhelg...!!
    kram på dig!!
    wivi

    SvaraRadera
  4. Skickar en STOR kram och önskar dej en härlig påskhelg!

    SvaraRadera