fredag 5 mars 2010

Härliga fredag!!!!!





idag är en helt ljuvlig dag! och solen skiner!!!!


Visst är det helt underbart!!!! Man ser hur solen riktigt värmer naturen och snön ja den försvinner inte fort, men den får snällt ge vika åt solens värmande strålar! Ja det är kort sagt helt underbart!!!!


Veckan har varit lite hektisk. I måndags fick vi inte mindre än 7 lamm på tre tackor, det blir sammanlagt 9 lamm hittills på fyra tackor. Kan säga att vadslagningen vi hade den lär jag förlora stort...misstänker jag iaf. Tissla som fick ett stort lamm förra året fick 3, Elsa som fick ett lamm förra året fick 2, henne glömde jag dessutom när jag medelst fingrarna försökte räkna fram hur många lamm jag trodde vi skulle få iår...huvudet Andersson, huvudet.

Hur som helst, alla lamningar gick vägen men Elsa har inte tillräckligt med mjölk åt sina båda så dom får vi nappa lite, men tack och loooov inget nattvak iår! Har dessutom köpt en lammbar som hennes lamm ska få ha sen...Slaktbilen är ringd ang baggarna, iår ska jag vara föööre min tid och inte komma på att baggarna ska väck lagom tills betäckning, och halmen fick vi hem förra veckan. Ensilage får vi förhoppningsvis hem mera nästa vecka. Ja det ska nog bli väl med det. Beställde ny tråd förra veckan som kom i veckan, står fortfarande i sitt paket ouppackad men den är iaf hemma när det blir dax att kunna gå ut och sätta ny tråd i den andra hagen! DET är jätteskönt! Ja man lär så länge man lever!

Igår fick jag iaf ut med båda tjejerna första gången på detta året till brukshundklubben, Chili var taggad till tusen och var som en atombomb på plan, jag kände släppe rjag henne lär hon fara runt plan ungefär 150 varv i högt tempo så jag gjorde inte det. Men det jag gjorde med henne funkade bra, vi ska fortsätta vår inomhusträning och sätta lite detaljer där. Mint var som vanligt stencool att ha med sig och ja ligg som funkat klockrent gick väl kanske inte helt lika bra på en kall plan men man får ta det så sakta så lär det sätta sig oxå som ett smäck, hon är så underbar att jobba med den hunden!

Idag är det fredag och lite kundbesök har hunnits med på morgonen. Har varit och släppt ut hönsen sen, nu har kycklingarna fått flytta ut med dom stora hönorna i hönshuset äntligen så det blir lugn på torpet i pannrummet igen. Jätteskönt!

Renovering av Hannas rum pågår, det lär bli kanon! Min älskade gubbe har fixat och donat så nu ska vi strax kunna sätta upp strukturtapeterna och måla! Det lär bli så BRA när vi väl är klara härhemma!!!!

Chili har förrästen kommit med på MH i mars, håll tummen att hon inte börjar löpa lagom tills dess!!!!

Ha nu en riktigt härlig helg allihopa!






1 kommentar: