onsdag 24 februari 2010

Våren är nog äntligen på väg!!!!





när vi kom ner i ladan häromdagen på eftermiddagen så hörde jag att det bräkte småbräk därinne! Årets första lamm är här, äntligen! Whoppi vår ledartacka var först ut precis som förra året och ja det var väl väntat. Två dagars felmarginal hade jag som jag hade räknat ut dagarna för det hon skulle föda, jag hade beräknat den 20e men lammen kom den 22a....två jättefina alldeles vita lamm blev det iår, ett tacklamm och ett bagglamm. Hur goa som helst och allting har gått jättebra!
Så nu känns det faktiskt att nu är våren på G! Nu längtar man till att kunna gå ut och fixa hagarna, få ut djuren på bete, få barmark och kunna så frön, sätta fingrarna i rabatterna! Sååå mysigt!
Ja den här veckan är det sportlov, Hanna var på ridläger igår, sen teori igårkväll och imorrn åker vi till skandinavium!!!!!! Ska bli jättemysigt!
Ha en fortsatt härlig vecka!

3 kommentarer:

  1. Underbara lamm-bäbisar! Längtar till grannens fårs lamm börjar ploppa ut, är så härligt att sitta och gulla med dem.

    SvaraRadera
  2. Åh!! så underbart!! de va ganska längesedan jag hade får (oxford down)men dessa ljuvliga ulltussar...njut lite åt mig oxå
    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!Jag gav henne din mailadress så hon skickar beskrivningen till dig!!!
    Ha en bra helg
    kram

    SvaraRadera