tisdag 16 februari 2010

Ska jag vara helt ärlig trodde jag aldrig detta skulle hända...

men nu är jag så trött på snön så jag snart spyr! Det går inte att gå nånstans utan att ploga, hjulspåren får man vara antingen primadonna för att gå i eller gå som om man gjort i byxorna för att få plats, det går inte att träna, det är jättevitt och jättefint men nu är jag trött på snö! Jag ska inte och det lovar jag, önska mig snö dom närmaste 30 åren på min födelsedag...

Helgen bestod av kalas och så var jag och gubben och åt en romantisk middag på stan i söndags plus en bio. Jättemysigt! Blev en mysig alla hjärtans dag!

Vi har fått till lite träning inomhus jag och Mint men nu skulle jag vilja ut och träna lite mera, helst på en grön gräsmatta :O). Vi var hos veterinären igår och vaccinerade Mint och man slås alltid av hur trevliga och mysiga och glada dom är på Helsingborgs djursjukhus, det är alltid lika trevligt att komma dit!

Inga lamm har vi fått ännu och vi väntar spänt!

Ha en fortsatt härlig vecka! Imorn öppnar gräddhyllan utanför markaryd och på söndag har vi träff i pelargonsällskapet, alla är välkomna, gamla som nya glada ansikten, vare sig du är medlem eller inte är du hjärtligt välkommen!


3 kommentarer:

  1. Jag är också trött på snön... Jättevackert, men jag vill ha vår nu, få odla lite... och få ut hönsen, och slippa pulsa överallt *drömmer mig bort*

    Vi har inte heller fått några lamm, men jag tror de börjar komma snart, några tackor ser ganska redo ut. Men till mitt stora förtret kommer jag inte ihåg när vi släppte baggen! Maken trodde jag skrev upp det, och jag trodde att han gjorde det... =/ Men jag tror att det var i början av oktober (eller möjligtvis i mittwen. maken tror dock att det kan ha varit slutet av sept redan, så vi har nästan ett månads spann mellan våran gissningar,...) så snart kommer det nog igång!

    När släppte ni eran bagge?

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. ÅÅhhh! va det högg till i fikasugen magen!!men om jag ska vara ärlig är det inget kul att ge sig i väg på småvägar...Jag väntar nog till vååååren!! om det blir någon....Ska du dit? fika lite åt mig oxå thihi
    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  3. Hehehe kan inte annat än att hålla med dig! :D

    SvaraRadera