söndag 21 februari 2010

En härlig och motionerande helg!

den här helgen har varit lite insnöad minst sagt. Igår lördag skulle vi haft träff i pellissällskapet och jovisst blev det träff men jag kan säga att jag kom inte dit. Plogen kom hit en timma efter det hade börjat och dessförinnan hade jag roat mig med att skotta fram fårhus, hönshus och var rätt trött på tillvaron så jag beslutade mig för att stanna hemma! Det går förhoppningsvis fler tåg! Men man får se det positivt, man motionerar muskler man inte ens visste att man hade....

Idag har jag och Hanna haft en underbart härlig förmiddag. Vi har varit i stallet hela förmiddagen, Hanna har ju numera en sköthäst vid namn Bolero och denna helgen var det dax för vår stalltjänst. Vi har det ihop med ett härligt glatt gäng och det är alltid lika kul att åka dit! Efter mockning, borstning, flätning och lite ridning var det dax för fika, idag bjöd klubben på fika eftersom det var ett helt gäng som var och skottade taket på ridhuset som låg i farozonen efter all snö....mysigt och väldigt gott med fika och man får så många goa glada vänner och ja alla är så härligt glada! En underbar och frisk förmiddag!

I eftermiddag har vi skottat fram fårhuset, fortfarande inga lamm i sikte men nu borde dom ju snart börja visa sig tycker man....snö har vi fått idag oxå och det ska fortsätta snöa ett tag till.....hoppas bara det blir varmt väder sen så det inte blir ett enda stort blaskebad!!!!

Ha nu ett riktigt härligt sportlov, det tänker vi ha! Vi ska iväg och bada i simhuset i Laholm, Hanna ska på ridläger och veckans stora händelse blir skandinavium på torsdag!!!!!! Yippieeeeee!!!!!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar