onsdag 17 februari 2010

Cafébesök klickerträning och hönshusstädning....

HIT måste ni som inte har varit där absolut åka! Vi har varit där idag jag och hanna....och jodå Wivi, hon kom ihåg dig!!!! Hon undrade hur vi hade hittat dit idag och vi berättade och jodå, det kom hon ihåg den glada bloggertjejen som var där och tog bilder :O). Ååååå vilket ställe! Goa kakor! och trevlig stämning, jättemysigt ställe! Klicka på bilden för att komma till deras hemsida! Hanna ville fika där och eftersom hon mådde så mycket bättre än på morgonen kände jag att varför inte lite onsdagslyx?

Annars började ju inte dagen så bra idag, vi skulle precis iväg till skolan när Hanna började hosta och spy på parkeringen...kändes väl sådär roligt måste jag säga...in igen alltså och sen mådde hon illa på förmiddagen men lyckades få i sig både havregrynsgröt och en stor portion lasagne så det var nog den förbenade hostan som gjorde att hon hostade och sen spydde....vi håller tummar tassar och tår att ingen mer blir dålig iaf.....

Sen som om inte det var nog så gjorde jag en skämtfilmssaltomotar på trappan när jag skulle ut i pannrummet....sån där pang bom AJ! Landade mest på handleden kan jag säga och satt en lång stund och kände att nu bröt jag den men nej jag kan böja på den och den är inte svullen ännu mer än att den gör rysligt ont så det gick nog bra tack o lov...duger inte att göra mycket med dock...

På förmiddagen fick jag jobbat och igår kväll satte jag mig och bestämde mig för att nu ska jag börja inomhus med att Mint ska lägga ner huvudet mellan benen när hon ligger ner, för att platsen ska bli fokuserad längre fram i livet....tänkte det tar nog en stund. Ja just så ja. Har man en supersmart hund så går det undan kan jag lova....hon tog max fyra minuter på sig att komma på att hon skulle göra så....men det är nåt som är bra att träna på inomhus och det är ju långt ifrån färdigt så det är nåt vi kan öva på inomhus! Ska träna samma sak med Chili oxå tänkte jag. Fokusering!

När vi kom hem från cafét så fick jag för mig att jag skulle städa hönshus så det har jag gjort idag oxå. Jätteskönt att få det gjort! och så har jag beställt tid hos Birgitta Staflund åt mig och chili, vi ska gå på walkupträning förvisso den 17/3 och 14/4 men vi har så mycket mer vi behöver hjälp framåt med och Birgitta känns som helt rätt kvinna för uppdraget! Jag har ju aldrig tränat jakt med nån hund tidigare så jag behöver helt klart hjälp framåt och med finslipning, sånt jag gör illa så att säga som jag inte själv ser eller har en aning om. ...

Nu ska jag däremot släppa in höns och sen blir det duschen och soffan!

Hej svejs!

6 kommentarer:

  1. Kul att klickerträningen funkar så bra :o)
    Det har jag inte testat med Hailey, att klicka huvudet mellan tassarna. Måste provas. Hon har som studsbollar i kroppen, så får hon inte klick för "ligg" så far hon upp som ett yrväder och testar hoppande allting annat. Tålamoood...

    Härligt med nystädat hönshus :o)

    (Pst! om du vill får du jättegärna ta bort bokstavsverifieringen så blir det plättlätt att lämna kommentarer :o)

    SvaraRadera
  2. SLÄPPA IN hönsen? Menar du att dina är ute i det här vädret? Mina kräk stoppar inte ens näbben utanför luckan så fort det är det minsta vitt på marken...

    SvaraRadera
  3. Undra om Mint brås på sin gammel-Matte?? Jag är också fruktansvärt smart och snabb till att lägga ner huvudet! ;) *haha*

    SvaraRadera
  4. Oj vilken händelserik dag du haft, blev nästan utmattad bara av att läsa om allt.

    Hoppas att det ordnar sig med handleden.

    Nystädat hönshus är ju det härligaste som finns. Åka och fika med barnen på myskafe lät ju i och för sig lika härligt.

    Vi klickar ingenting med Doris men det verkar vara en bra träningsform.

    SvaraRadera
  5. Kan bara skratta,,när någon kommer ihåg en är det i de mest tokiga situationer..men mycke gott hade de!!Jag gjorde en snygg rova nerför trappan i dag Fy fesannnn...va ont de gör så jag känner med dig...Hur ska jag gå till väga med att snabbt lägga ner huvudet??kör du med klickern?
    Jag blir lite nyfiken på damen du skulle till..är hon bra! dyr=)
    Ha en underbar helg
    kram wivi

    SvaraRadera
  6. Önskar en trevlig helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera