fredag 12 februari 2010

Äntligen fredag!


denna veckan vågar jag inte ens tänka på hur många timmar jag har jobbat sammanlagt...fördelen är att allting ska faktureras ut på måndag...men usch vilken tät vecka det har varit. Jag har knappt varit ute med hundarna en gång...kändes i ryggen igår vill jag lova...så idag efter att ha varit på kundbesök tog jag först tag i städningen härhemma, såg ut som kriget ungefär, fick dammat av alla prydnadssaker på skåpet, jag har kommit på att man kan istället för att åka rundor i dammet med en trasa så tar man helt sonika och sköljer av dammet...jättepraktiskt! då blir det garanterat rent!

Sen tog jag en välförtjänt tur med hundarna...guuuud så skönt det var! Igår väcktes jag ju av Lena som ännu en gång berättade att kossorna var ute...halv sex på morgonen! Ner i mörkret och stängde in dom i en hage...det gick fort och lätt...och efter några timmars överläggning och sömn för sambons del bestämde vi att vi får försöka gå hem med dom! Eller han rättare sagt....jag har ju en viss respekt för kor så jag går inte nästan en kilometer med dom...tilläggas ska att dom två är halvtama och var på rymmen för den förre ägaren och fick tas hem med hjälp av veterinär och nedsövning....men det gick kanon att gå hem med dom! Jag körde bilen före och hade bagaget fullt med betfor, sambon gick med dom och Göran tog motorcykeln efter....dom gick som hundar tillsammans med sambon....så nu vill jag säga, Mattias, du är min hjälte!!!!! Lena och Lasse, tack för att ni kom ut i mörkret och hjälpte mig in med dom och Göran, tack för eskorteringshjälpen!!!!

NU däremot, ska jag ta helg! Ha en go helg allihopa!!!!!

3 kommentarer:

  1. Jag säger som du, denna vecka har varit helt hopplöst hektisk. Såå skönt att det är helg nu :o)

    En riktigt skön helg önskar jag dig :o)

    SvaraRadera
  2. Du får ge den där Mint snabb-väx!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för fina ord i min blogg = ))

    Kram Lena

    SvaraRadera