tisdag 12 januari 2010

Mina tre helt underbara tjejer!







idag var det äntligen dax! Vi skulle fara upp till Varberg och hämta hem lilla Mint! Hanna hade skallebank och har haft hela dagen, ska denna hosta och allt den drar med sig aldrig ta slut??? Men iaf, hon kunde ju följa med upp till Varberg och jag slapp åka själv...det är ju alltid jättebra när man ska ha en liten valpis med sig hem.

Väl hos Josse bjöd Josse på fika och vi pratade lite, hon berättade om upplägget på valpkursen och hur det händer framöver...sen var det då dax att skriva på papprena och gå ner och hämta lillstumpan...lilla tjejen min!

Vi hade ju lite strul i morse innan vi väl kom iväg, bilen var frostig och när jag startade den kom jag ju på att den var nästan helt tom! Lugnt tänkte jag, jag kommer till macken! Väl därnere stod där en jättestor skylt med endast kontanter...jaha...och mätarens sticka var redan i botten...nåväl, ner till banken och skulle ta ut pengar till både hunden och bensinen men inte ens till hela hunden fick man ta ut pengar vid varje tillfälle....så tog ut pengar, fick upp till macken och tankat och puh så kunde vi ge oss iväg!

Vägen hem blev lite bumpy tyckte Mint och lyckades nog trots den lilla frukosten hon hade fått få ur sig en hel halv mage med innehåll på mattan i bilen innan vi kom ens till Falkenberg...kan erkänna att vi undrade lite hur det skulle bli på resten av vägen....men peppar peppar det gick bra.

Väl hemma bekantade Mint sig med Chili som nog undrade ltie vad det där var för en figur...hon går redan och plockar i Chilis ben men Chili är helt cool och låter henne leka, gick upp och la sig i Elins säng precis och ligger och tittar ner på det lilla livet som ligger på golvet och leker....

Findus däremot tyckte Mint var stoooooor....han är ju faktiskt sin storlek till trots större än Mint ännu... han bryr sig däremot inte värst, han går mest förbi och gör sig större än störst, han är ju gammal nu och har så att säga varit med om två valpar redan...Linnea som annars gömmer sig för minsta lilla ligger bredvid Chili i Elins säng och gluttar...

På det hela taget är Mint en underbart cool liten dam! Fick mail från en väninna idag som har en valp efter Mints pappa brorsan och moster Zelda och hon är supernöjd med den hunden och ja jag är helt säker på att vi kommer att vara detsamma, även om 10 år!

Framtiden för lilltjejen blir vallning, lydnad och kanske lite spårande. Just i närmaste tiden står valpkurs, lära känna och sätta grunder, skynda långsamt!

En annan kul grej som vi fick reda på idag är att jag nog får vara med på väninnans helg med sina valpköpare, en helg för Jens Palmkvist, det ser jag verkligen fram emot! Det som är viktigt nu är ju att Chili oxå får kvalitetstid så att hon oxå känner att hon är med fortfarande! Tog ut henne själv idag när jag matade djuren så att hon och jag var ute ensamma ett tag och bara var, det var supermysigt!

Nu ligger det en hund i sängen och sover och en hund på golvet, härifrån säger vi hej för ikväll!

2 kommentarer:

  1. Men GRATTIS till lilla Mints hemkomst!!!!

    Så underbart det måste kännas just nu, det är något speciellt med bäbisar och/eller valpar.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt, grattis! Och vilken söting!

    SvaraRadera