fredag 15 januari 2010

Fredag!!!!

fredagar är för goa! Visst är dom??? Här har vi haft en rätt aktiv dag men rätt skön ändå, började dock inte för bra...skulle sätta eld i pannan och på nåt sätt lyckades gasolbrännarn börja brinna och den stod jag och höll i handen...fick gå sakta ut med den och slänga den i snön, allt för att den inte skulle flamma upp på mig. Det var otäckt!

Sen däremot idag har jag varit ute på en härlig träningsrunda med Chili, jag började idag med att sända henne ut, blåsa stopp, kastade en dummie 90 grader till höger eller vänster och sen skickade jag henne ut igen för att ta den första, hon kom in med den och jag sände henne på den andra. Första gången gick sådär men andra gången gick galant och tredje oxå! Hon lyssnar fint på stoppsignalerna nu oxå och sätter sig för det mesta ska jag säga, jag ska lägga lite mer krut på belöningen på sättandet så att vi får en hundraprocentig sittning ...jätteviktigt! Lillfia har fått ta det lugnt idag, Hanna har tränat lite sitt ligg och vacker tass och snurra runt med båda flickorna i köket...hon fick hänga med ut vid matningen och sen har hon fått gå smårundor mest idag. Hon är ju så liten så hon behöver inte några motionsrundor...fortfarande lika cool, lugn och helt ljuvlig!

Sen har vi hämtat kött idag, 58 kilo härligt griskött som vi har fyllt frysen med! och jag tackar gud för min goa härliga jätteduktiga lilla tjej som hjälpte mig båda att skriva etiketter, knyta påsar och fixa diskmaskinen! Det är guld med en sån duktig tjeja!!!!!

Ikväll har jag städat och nu börjar lets dance akt två!

Ha en underbar helg allihopa!

1 kommentar: