onsdag 13 januari 2010

En liten ängel...

har landat i vårt hus....en sockersöt liten ängel som dessutom är en riktig gottegris....Kvällen igår blev lika lugn som dagen hade varit och vi gick och la oss i normal tid, Mint fick ligga i åklådan hon hade åkt sista biten hem i, har aldrig prövat den metoden förut men tänkte då börjar dom iaf inte leka mitt i natten...allt var lugnt och hela familjen somnade. Klockan halv ett ungefär väcktes jag av ett illvrål, en liten vovve var väldigt missnöjd med tillvaron...upp ur sängen, på med morgonrocken och ut, kissade snabbt gjorde hon och sen gick vi in igen. Snabb överläggning med mig själv eftersom sambon skulle upp klockan halv sex så kände jag attt det blir nog faktiskt lugnare om hon sover i sängen...så så fick det bli! Nu är det många förstå sig påare som tänker därute att jaha så gav hon upp det första hon gjorde men ska någon i familjen upp på morgonen så är det igen hit att ha en valp sittandes inte ens första natten ylandes i en sovplats...

Resten av natten förflöt lugnt, hon sov hela natten jättelugnt vid mina fötter, en gång var hon uppe och kikade läget och pussade på både mig och sin husse men sen somnade hon lika lugnt igen, en tur ut vid tresnåret sen sov vi tills klockan var åtta....

Hela dagen idag har hon mest bara varit, vi har övat lite sitt på golvet när jag tränade kryp med Chili, då kom liten donna och ville ha godis men för en godis måste man göra nåt så det fick bli en halvminuterövning sitt där....

En liten promenad har vi hunnit med och så har hon varit med mig ute och matat djuren ikväll, dom små djuren var stora nog tyckte Mint...speciellt Goliat som stod i all sin prakt och flaxade med vingarna ....HJÄÄÄÄÄÄÄLP sa Mint och rusade tillbaka till garaget. Goliat stod och tittade ungefär som att vaaaaad var det där för nåt litet????? Sen gjorde vi ett byte när jag matade kossor och får och Chili fick vara ute och Mint gick in till Hanna och somnade som en stock...

Nu ligger Chili på golvet och sover som en stock, det är jobbigt liv att vara fostermor, Mint ligger på golvet och undersöker om där kan vara nåt som är ätbart, ser ut som att hon har hittat en dammråtta. När ingenting händer så bara går hon och lägger sig, coool som få! En härlig tjeja, en riktig liten ängel!

Ha en härlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Åaa vad härligt det låter! Hon låter lika cool som sin mor lill tjejan...

    SvaraRadera
  2. Grattis te det nya tillskottet!!!
    Valpar e det mest underbara som finns..hehe. Å det här med ge upp..finns inte i min lilla värld utan man gör som du, hänsyn te resten av flocken.
    Jaja bara hojta te när jag kan komma upp å se sötnosen. Visst jag vill ju träffa resten oxå
    ;-)
    Kramkram M

    SvaraRadera
  3. Grattis till underverket.
    Ja jag måste hålla med om att det är 3 härliga töser du har.
    Jag tycker du gjorde rätt som tog upp henne i sängen. Inte kan man ge för mycket av kärlek och trygghet. Det går att lära dom när dom får och inte får vara i sängen.
    Mina hundar får komma upp i sängen när jag tycker det är ok, dom går inte upp utan lov.
    Måste få komma hem till dig när våren börjar visa sig.
    Ha det gott och sköt om er.
    KRAM

    SvaraRadera