fredag 1 januari 2010

Året har börjat....

och nog kändes det lite som att ta upp ett helt blankt blad i morse? Eller i morse, jag var inte uppe i morse ....absolut inte vaken iaf...

Efter en jättemysig kväll tillsammans med goda vänner, god mat och flera timmars TP-spel där frågorna ibland mötte både glada skratt och rynkade pannor, så gick vi till slut och la oss vid två inatt....tänk för tjugo år sen då ansåg man natten vara barnet och så fortsatte man en stund till och möttes av mamma vid halv sex på morgonkvisten i dörren? Något sömndrucken mor ska tilläggas....men nu...gud hjälpe mig. Somnade som en stock i nästan innan huvudet landat på kudden och sov som en stock, vaknade med ett ryck en stund senare när Hanna hostade och ville ha hostmedicin, somnade om igen lika fort och vaknade när jag trodde klockan var halv sju och Chili ville ut i morse...men klockan var tio över nio. :O)

Upp ur sängen, körde ner Hanna till kompisen och sen hem igen. Tog hunden och gick ut i skogen en sväng, en härlig runda vi har hittat och tog med två dummies på vägen och körde ett kanonbra träningspass! Det blev både linjetag, sök, stopp-ut, en längre ut-signal än hon var van vid för att se om hon verkligen fattat att ut är ut även om hon inte sitter vid sidan och så en markeringsövning. Alla övningarna gick kanon! Trots att vi inte tränat på nästan två veckor....Nu känner vi oss verkligen taggade för vårens träningar och jag önskar så att hallandsgänget i frk hade kvar dom träningar vi hade när jag hade Zorro, då vi tränade varannan eller var tredje vecka hemma hos hugade och fikade tillsammans. Det var kanon!

I eftermiddag har jag inte gjort många knop, jag har iofs cyklat ett pass där jag nästan tog i så jag själv var förvånad att jag alls orkade men kände mig väldigt duktig efteråt! Gjorde både situps och armhävningar sen oxå plus lite hantlar för axlar och bröstmuskulaturen...mitt löfte till mig själv iår är först 10 kg ner...sen får vi se om jag klarar 10 till eller hur hårt dom sitter inne...vi får se. Sambon säger att jag lagar för god mat för dom sista 10:O)

Ikväll la jag mig i soffan för att se Harry Potter...och somnade. Men filmen var ju tre timmar lång så en kvarts ögonblund gjorde inget. Bra är dom och jag ska ta och köpa mig alla dom böckerna!

Ha nu en jättego helg allihopa!

Tjingling!

1 kommentar:

  1. Tjenixen!

    Vi åkte med Apollo när vi var till Egypten!

    Ha en fortsatt skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera