onsdag 6 januari 2010

Ännu mera snö....


jag tror vi har iaf en och en halv dm snö nu...jättefint och jättevitt är det ute och helt klart mycket ljusare och trevligare än gråblask och regn....men just det där att inte helt veta om man kommer ut på morgonen kan jag känna är lite olustigt, jag kände att jag ställer in My dog pga att jag har ingen som helst lust att gå upp klockan fem imorrn bara för att förvissa mig om att ja gkommer fram !Nejtack, jag stannar hellre hemma. Ska ut på kundbesök och hoppas jag kommer hemifrån, annars får vi ta det en annan dag! Tack och lov att vi inte har så kallt iaf så att saker fryser!

Idag har vi varit ute och tränat jag och Chili och ibland är ju hunden helt klart smartare än sin matte...jag hade lagt ut linjetag bakom gärdesgården som jag tänkte jag skulle börja träna att hon ska ut och över saker, att det kan ligga saker i vägen i linjetaget så att säga. Sagt och gjort, travade upp i snön i hagen och la ut lite dummies, just nu är det som sagt mycket lyssna på pipan, det är ut, blåsa stopp, komma hem igen , ut, blåsa stopp, ut, blåsa stopp och hem igen och sen rakt ut. Allt för att lyssna på pipan och inte göra som hon själv vill. Det funkar härhemma och jag skulle som sagt behöva komma ut och träna med andra nu lite mera för att befästa det även ute med störningar. Hur som helst, sista halvan av hagen hade jag lagt ner blåsningarna, gubben låg inne i sängen och sov så det var ett långt linjetag först för att gå ner och ta dom som gick över gärdesgården men dom två skulle hon ju förbi på vägen ner till det första linjetaget...vad gör hon? Jo trots snön så måtte hon ha en bra funkande on-näsa för hon tvärnitar, far över gärdesgården och plockar först den ena dummien, sen nästa på nästa utskick för att till sist ta sitt linjetag som var tänkt....jag kan inte klandra henne heller för dom andra två låg ju egentligen mitt i linjen men på andra sidan gärdesgården så att säga så inte gjorde hon fel heller....duktig tjej och nästa gång får nog mor koppla på huuvdet!

Nu mot tv-soffan!

Bara några dagar kvar nu!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar