torsdag 17 december 2009

Snart är det jul....



..och det ser ut att bli en vit jul iår! och hu rmånga år jag har önskat mig en vit födelsedag det vet jag inte men det är många och det ser ju faktiskt ut att bli en iår! Så himla mysigt! Såhär såg det ut när sambon var ute och fotade imorse....ett vackert vinterlandskap!

Den här veckan har varit lite off, jag har haft väldigt mycket att göra men i torsdags fick vi besked att goda vänners dotter var försvunnen och det la sorti på allting. Sara Carlefred 16 år försvann hemifrån på kvällen den 9 december och har inte varit synlig sedan dess, mobilen är avstängd och ingen vet vart Sara är någonstans. Vi hoppas vid vår Gud att Sara snart blir återförenad med sin familj igen, hon har en familj som saknar henne innerligt och älskar henne, och det är snart jul...Hanna sa häromdagen att en sån fin flicka som Sara ska inte vara ute ensam, mamma det är ju snart jul sa hon...Jag kan inte mer än hålla med.

Just det där när ett barn försvinner blir så påtagligt när det är nån nära som försvinner, det finns andra barn som försvunnit och även om man tycker det är otäckt så kan man inte riktigt föreställa sig hur det känns och inte nu heller för den delen men när Hanna plötsligt försvann på ridhuset i tisdags, hon skulle bara gå på toa och gick själv från stallet till ridhuset men när jag kom dit så var hon inte där...jag blev lätt nojjig kan jag erkänna. Hade inte Sara varit försvunnen några dagar tidigare så hade jag nog inte reagerat men nu kände jag att Hanna är väck! Dom som inte hade en aning om Sara trodde nog jag var lätt förvirrad....Just det där att nån försvinner, det måste vara hemskt, just att inte veta....vi hoppas som sagt Sara snart är hemma igen, det går inte en dag utan att vi tänker på henne och hennes familj....


Igår var vi iaf och köpte dom sista julklapparna, jätteskönt att ha det gjort, alla julkort ligger på lådan och ja julbreven till kunderna är ju flera veckor sen...


Ha en skön helg! Det ska jag ha, jag fyller ju år :O)


Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Fy så otäckt och jobbigt för er!!
    Änglarna vakar över henne tills hon kommer hem igen....
    Ha en solig dag
    Kramen wivi

    SvaraRadera
  2. Hugaligen, hoppas att hon kommer hem fort och att hon är välbehållen. Vilken mardröm!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fruktansvärt sorglig läsning, hoppas verkligen Sara kommer hem snarast helt oskadd!
    Vad mysigt ni verkar ha med era kor,får och kaniner. Lite som jag har med mina kan jag tänka.
    Tack för trevlig titt.
    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en underbar 4:e advent samt en härlig födelsedag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Först grattis i efterskott! Vilken massa snö du fick!!! Vad underbart...

    Sen om försvinnadet så finns det ju inte ord...
    Jag fick ett riktigt otäckt mail häromdagen om bortförande av liten flicka...som återfanns, ej i sammma skick som hon försvann...du vet såna där varnande mail som ibland blir till kedjebrev...

    Hoppas verkligen att era vänners flicka hittar hem snart igen...

    Jag blir hypernervös om mina barn är borta...tänker på er ridhus incident... När vi var i Stockholm i somras "försvann" Olivia med kusin i ett köpcenter mitt inne i stan med utgångar både under och ovan jord...*panik*,,sprang runt och frågade exediterna men ingen hade sett dem...Man hinner tänka mycket...(fast som tur var hann de aldrig bli uppjagade själva..!)

    Ha det riktigt bra! Nedräkning mot jul...

    Kram mariette

    SvaraRadera