tisdag 29 december 2009

Nu är det bara en enda dag kvar på året....

sen är det nyårsafton! Vi har varit och handlat till nyårsmiddagen idag, vi och flera hundra andra kändes det som :O) Hanna åkte en tur om leksaksaffären och köpte nya hästar till sitt stall hon fick av Martin i julklapp, hon var som en prinsessa när hon stegade in och så sa hon jag ska ha den och den och den! Två tinkerhästar, ett föl och ett sto och en hingst. Själv gick jag förbi klädaffären i Laholm när vi gick tillbaka till Mattias och bilen och fick syn på en klänning som jag bara var tvungen att gå in och köpa...det händer inte så ofta ska tilläggas men den här kände jag att den bara måste jag ha! så får man vara fin på nyår oxå...

Idag har vi annars inte gjort många knop, jag har satt in mina nya hönor hos dom andra dvärghönsen, nu berättade säljaren Eva-Marie ikväll att rasen jag trodde hon hade som var blommor var inga blommor utan dvärgsussex...vt inte vad det är med mig och dvärghöns men jag tycker dom är förtvivlat söta! Farligt farligt! Men ack så vackra di små jag hämtade nånstans ute i hålapinnabygden igårkväll....jättefina! och dom verkade nöjda ikväll i sitt nya hus, dom fick cheesecake och bröd från julen, så dom ska nog vara nöjda förhoppningsvis....

Idag kom nummerlappen från My dog nästa vecka, får börja trimma Chili här nu i helgen och bada av henne, vill ju inte hon ska gå och bli kall men får väl ta det en kväll....måste ju bada henne innan utställningen..nödvändigt!

Lite nya blogglänkar har lagts till, Camilla har skaffat ny hund och satt igång sin blogg igen, rasta hunden! Det tycker vi var väldans trevligt. :O)

Ha en fortsatt go kväll!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar