söndag 27 december 2009

Ljuset kommer tillbaka...



...ja kanske är det jag som inbillar mig men visst har dagen längt sig? kanske fem minuter iaf??? Ja jag tycker iaf det är härligt att ljuset återvänder och att vi går åt rätt håll....snart är våren här igen!

Idag har vi ätit sista julmaten för iår känner jag. Vi åt två julbord innan jul och dom var jättegoda men jag kände faktiskt idag att nej nu räcker det. Sambon är inne på samma linje även om han inte var fullt så grinig när vi åt idag. Jag kände nästan att den stod mig upp i halsen. Lagom på julafton blev jag ju dessutom förkyld så jag har inte gjort många knop på hela helgen och då blir det nästan ännu värre...nu vill man komma igång med träning, ridning och motion igen!

Filmen Avatar har vi dessutom varit och sett idag, en fantastisk film! och välgjord! En vacker film om dom högre sakerna i tillvaron, spännande och rolig samtidigt! En film jag varmt rekommenderar!

Nu är vi då på G mot våren som sagt och med det har vi börjat stödmata Lisa, iår ska hon inte bli dålig! Har köpt ett preparat på LG produkter som heter Elite sheep, hon får både betfor och kraftfoder och ja iår ska vi ta det hela vägen! Hon har dessutom varit väldigt mycket starkare nu hela sommaren, mycket tack vare att hon fick vila i sommar antar jag! Ledartackan är redan stor, hon kan nog lamma vilken dag som helst från slutet av januari och framåt skulle jag tro....det som är skönt i vinter är att vi ju fick renoverat ladan och sambon grävde ur runt den så det blir inte blött därinne när det töar, en mycket bättre plats för alla djuren att vara på. Flisa vaktar jag nästan varenda dag på hur hennes juver utvecklar sig, jag inbillar mig iaf att hon ska kalva inne, dvs att jag ska ha tid att boxa upp henne innan kalvningen...återstår att se.

Ja helgen har vi tillbringat i soffan mestadels, myst och sett på tv, ätit praliner, druckit glögg och ätit julmat. Jätteskön med såna helger oxå. Imorrn kommer Hanna hem igen och sen är det snart nyår som vi ska fira i glada vänners lag!

Ha en skön sista vecka på 2009!

Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Du måste vara en riktig optimist som går och väntar på våren nu :D

    SvaraRadera