söndag 6 december 2009

Liten blir stor...ska strax bli mor :O)





Idag har jag varit lite flitig, har städat ur fårhuset och gjort iordning där, ännu en gång påmind om att jag måste hämta hem ett lass halm till. Med mig i städningen var aaaaalla djuren, alla kossor och alla får. Fick muta dom med halmbalar för att få iväg dom från den boxen jag skulle fixa. Inte så lätt att mocka ur en box med en hel hög animaler mitt i....

Bäst som jag höll på bestämde jag mig för att köra över Flisa min lilla kviga med borsten och ja hon gjorde som hon alltid gör, ser ut som att hon står och svimmar rakt upp och ner, så gott är det tycker hon. Kände på hennes juver, hon fick ju ingen kalv i våras och ja det hade ju varit så mysigt om hon hade fått en egen och vi såg när Brand uppvaktade henne i våras efter att dom andra fått sina kalvar så hoppet har funnits där hela tiden. Och idag, så har hon ändrat form på sina juver! Från små juver som knappt märks så har hon fått rejäla spenar, vilket torde innebära att nåt är på G! Åh så glad jag blev ! Hon var ju den som tog hand om lilla Stjärna i våras när hon var nyfödd och kom upp med hela fosterhinnan i ansiktet....så glädjen idag var stor vill jag lova!

Senare idag blev det rengjort i kaninburarna och så har jag kört en tur på motionscykeln. Har bestämt mig för att gå ner lite i vikt...läste en artikel häromdagen att det är sååå vanligt att man tränar hundens kondis men glömmer sin egen så jag tog tag i det bums! Nu blir det ridning på tisdag och sen på torsdag ska jag hem till Mia och rida en tur, ska bli sååå kul!

Och apropå kondis så har jag ikväll bestämt mig för att starta chili på WT i vår, det kan inte mer än gå åt skogen sa sambon, så vi kör väl så det ryker då! Har letat upp två redan som jag ska anmäla henne till, ett i mars och ett i april!

Ha en riktigt skön vecka allihopa!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad underbart att det kanske blir kalvar!

    Grattis lite i förskott, ja både till den eventuella kalven och din födelsedag då. :D

    Det är härligt när man har skrubbat och fejat ute hos djuren.

    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för en liten kalv, fast jag ska villigt erkänna att jag tycker bäst om dom på bild (är livrädd för kor i alla former och färger) ;-)
    hoppas att allt är bra med er, spännande med WT till våren, vi kommer att hålla oss på lydnadsplanen...
    kramar från oss

    SvaraRadera