torsdag 24 december 2009

Ha en riktigt god jul allihopa!






















Idag är det stora dopparedagen. I min familj har vi i alla år doppat i grytan mitt på dagen, nåt jag kan sakna numera men jag känner att jag orkar inte heller helt åka rundor på julafton...det är såå skönt att stanna hemma! igårkväll kom jag dock på en sak mitt i allt och det var när sambon kokte skinkan, att gud det spadet kan jag spara! Men när jag kom ut i köket var grytan redan tom...nåväl, det får bli tills nästa år!


Det blev iaf en vit jul iår och det är väl inget som är så härligt! Det är vackert, det är vitt och det är sån stämning ! Ska bara ut och sätta batterier i mina kulor i uterummet oxå...uterummet som nu är satt på reserv så att säga, jag vågar knappt tänka på hur blommorna därute mår men dom står iaf under filt och i mellandagarna när det är lite plusgrader ska jag packa upp dom och klippa ner dom. Vet knappt om jag vågar klippa dock eller om det tar mera död på dom....ett år tyckte jag att jag var jätteduktig och klippte ner och då dog dom hela högen!

Nu ska vi gå skogsrunda, det är *bara* jansson kvar och grönkålen, ,sen är julmaten klar! Ett valnötsbröd står på jäsning oxå, färskt bröd ska det vara på julbordet!


Bilderna ovan är lite vinterbilder och framförallt bilder på vår lilla Mint, det är bara knappt 3 veckor kvar tills hon kommer hem!

ha en riktigt god jul och ett gott nytt år!

2 kommentarer: