fredag 20 november 2009

Tillökning på farmen...!!!!!



I morse när jag kom ut till hönepöna som då har kvarterat in sig i egen kupé och till på köpet bor ute i mitt kontor, så pep det nåt alldeles väldigt där under henne och då är man ju bara tvuuuungen att kolla! Därunder låg det sötaste lilla söta bland söta och pep! Vår andra kyckling var född, blir det en tupp ska han heta Freddie enligt sambon...kan medge att jag har gjort mig många turer dit ut idag! Nu inväntar vi dom andra 8 äggen...bör komma inom nån dag bara!

Under dagen har jag varit jätteduktig och fått städat både hönshus, kaninburen och lilla hönshuset. Jätteskönt! Min guldklimp till sambo har varit och hämtat spån så det var bara att tömma och fylla på!

Sen har jag dessutom fått putsat fönstren inomhus...nackdelen med att solen skiner är att man ser hur skitit det är inomhus...fördelen är att man får nåt gjort åt det! så jag tog skurtrasan, putsmedlet och gick lös på fönstren härinne! Jätteskönt att få det gjort! Putsar normalt sett i princip bara fönstren inomhus när det är första advent, när julen sen åker ut igen och nån gång på sommaren så det var väl på tiden...

I helgen blir det bio, mat ute och lugn och ro.....ska bli jätteskönt! På söndag ska Hanna med mimmi till ridskolan, blir nog roligt! Skönt med helg framförallt...helg god mat min familj och min älskade sambo...

En nyhet till är att vi får hem ytterligare en hund såsmåningom, en liten dam...ska bli såå spännande!

Ha en fin helg!

Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Åhh kycklingar... *kniper ihop ögonen och vill inte se*
    Jag lider verkligen av kyckling-abstinens nu. Måste göra nåt åt det. Verkligen.

    Men grattis till tillökningen, och vad spännande med en hund till! Ska bli kul att se :o)

    SvaraRadera
  2. Vilken helt underbar fredag du har haft!!! Kan ju knappast bli bättre och så kan du sitta inne och mysa över din förträfflighet i nyputsat hem, inte illa!

    Det är härligt när allt flyter på och man får saker gjorda och det blir som man hoppats.

    SvaraRadera
  3. Det är helt lugnt! :D
    Tyvärr vet jag inte vad för butik du menar, men hör jag något om det så hör jag av mig!

    SvaraRadera
  4. Putsa fönster, det är bara så jäkla tråkigt och jag har en förmåga att alltid få dom flammiga.
    Jag förstår att du är glad över kycklingen men jag tycker inte om höns och tuppar. Möjligen att kycklingen är söt nu men när den blir stor....nej det är inte mitt favoritdjur.
    Men den nya hunden gillar jag säkert.
    Ha det gott och sköt om er.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Grattis till dom små liven = )
    Hoppas allt går bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera