lördag 14 november 2009

Energi och tillfreds...



alla får vi väl energi och känner oss tillfreds med olika saker. Idag har jag planterat om blommor....just det där att få sätta fingrarna i jorden och få lite skit under naglarna, att gå ut till djuren och sitta och bara vara, eller rensa ut och städa, DET får mig att känna mig tillfreds! och även om det är tröttande att städa och fixa när man hålle rpå så ger det sån energi tillbaka! ALLA mina orkideer har fått nytt om fötterna idag, jag har planterat om både saintpaulior och pelargoner och det är väl inte jättekul men nu när det är gjort och allt står i fönstret och nästan ser pigga ut redan plus att diskbänken är avstädad så känns det sååå skönt! Jag har hittat en ny saintpauliagömma, jag tycker om dom små blommorna och har alltid gjort, min farfar som rökte John Silver utan filter hade världens finaste små santisar! Men dom samlar katthår...och har man katter som faktiskt rasslar förbi i fönstret ibland, då blir dom håriga och det tycker ja gär lite äckligt men nu har jag kommit på att dom kan stå ute på mitt kontor! Där är både rätt väderstreck för dom plus att där inte är nåt katthår! Så jag har köpt nya små santisar, blad som nu har fått små babyplantor och dom står på mitt kontor!

Den här veckan har varit intensiv, Olof fick för sig att börja gå bärsärkagång i veckan, han pajjade två dörrar och tog sig ut i hagen till Jumjum ena dagen och nästa dag stångade han sig in i boxen där Jumjum var så han fick sluta sina dagar i veckan, en granne kom upp och hjälpte oss slakta honom, jätteskönt! Även om jag hade hoppats jättemycket på den baggen när han kom och han var verkligen världens mysigaste när vi fick hem honom, så slog det slint när tackorna kom hem och en sån bagge är enkom farlig till slut...plus all blodspillan med Jumjum då. Det gick inte.

Sen har det varit momsvecka vilket innebär att alla kommer med sina momsar på en gång...kul och jag har fått flera nya kunder, i veckan hade jag en annons i både smålänningen och veckobladet, nu när jag ska flytta hem kontoret. Ska bli så skönt att slippa fara emellan! Blir så mycket mera effektivt och kontoret blev fantastiskt bra! Har hämtat hem lite prylar denna veckan oxå!

Igår när var i stan passade vi på att smita inom Hööks och köpa ridbyxor till mig, så nu är det så att säga bara att sätta sig på hästryggen igen! Ska bli så roligt!

Ett träningspass blev det idag äntligen, har ju varit lite halvkrasslig i veckan så jag har inte helt orkat så idag gick Chili på tå bokstavligen! Tog koppel dummie och hund och gick upp i skogen en tur och nu ligger Chili nöjd under skrivbordet...det blev både linjetag, markeringar och stopp-ut signaler! funkar kanon, det är helt otroligt hur lättlärd den lilla donnan är.... Fick nya övningar av Maria som vi ska träna på och ja det är helt enkelt jätteroligt! Jag som skulle sluta med jakten...*hihi*.

Nästa vecka förrästen får vi se om Tekla har lyckats ruva fram nånting...eller rättare sagt om Goliat har skött sina sysslor! Det ska bli såå spännande! Iofs har vi dessutom köpt 8 värphönsägg, det vet vi ju inget om dom och hur dom är i befruktningen. Ska bli lite spännande med lite vårkänslor i november dock :) Hon för ett väldigt oväsen om man är där och petar på henne och häromdagen när jag kom upp i hönshuset låg hon och vände på alla äggen, vilket hönor gör men det var fantastiskt att se det! Ett himla plockande med varenda ägg....

Nu ska jag göra parfait till middagen ikväll, det blir sannes nötkaka med blåbärsparfait idag till efterrätt och cordon bleu till middag...mumma!

Ha en go kväll allihopa!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar