onsdag 18 november 2009

Att leva i en dröm...











häromdagen fick sa en vän till mig att jag nog levde ett liv många var avundsjuka på med tanke på hur många som söker till bonde söker fru....programmet jag just har suttit och tittat på. Jag kan hålla med Thilde i programmet, som sa att det går inte en dag utan att hon stannade upp och kände att wow vad lyckligt lottad jag är som lever såhär...


Idag har ju regnet ÖST ner och förvisso så känner man väl att mååååste jag gå ut ? Leran stänker om fötterna när man går ner i fårstallet och man är rädd att slå en vurpa ner för backen, nåt jag har en tendens att göra så fort jag går ner med rena kläder....


Hur som helst, att ändå mötas av dessa varelser så fulla av tillit och få leva det livet vi lever det är balsam för själen. Man känner att det är balsam för själen att få delta i livets skola på nåt sätt, man lever nära naturen. Det är så härligt


Vi trotsade regnet idag jag och Chili och tog visselpipa och dummies, nåt bara en galenpanna skulle göra i sånt väder, och gick upp i hagen och tränade samtidigt med promenaden. Nu kan jag känna att det är roligt att testa av henne, se om momenten sitter även att det inte är vindstilla och tyst ute...idag ven vinden runt oss och det ösregnade men hon fixade det galant! Fick söka av ett något större område men hon går inte ut i några vida svängar utan håller sig där hon ska och fixar sina uppgifter och LYSSNAR framförallt på pipan! För mig är det jättehärligt, jag som inte ens har förenats med pipan och att jag ska både använda den och ha den med mig ut framförallt förrän på senare tid...Jag är NÖJD!


Nu har vi vintervila som sagt, men idag tyvärr dock har två kaniner lyckats ta sig ur buren och dom var nog long gone när jag kom ut och såg det för jag har inte sett skymten av dom alls och jag letade i garaget efter dom där transporten står, det har ju ändock varit ett hemskt väder ute, men inte en skymt. Tyvärr. Dessutom hade den första kycklingen kläckts och den hade inte kommit ut...trist men som sagt, det är så livet är. Det gör dessutom att man är så tacksam för allt annat, man är glad och kan njuta av en stunds tystnad, njuta av stillheten och njuta av att
bara få vara, att få leva i sin dröm!


Bilderna ovan är bilderna på vårt flasklamm Telma som jag lovade Ia för ett tag sen, en liten dam som var stor som en katt knappt när hon föddes men som trotsade alla odds, en elak ögoninflammation och som idag är världens absolut sötaste lilla dam!


Var rädda om varandra, lev idag!


Tjingeling!

5 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!
    Kollade också på Bonde söker fru ikväll, och när solen lyser över hagarna och djuren är friska och fina då ser det ut som den bästa av världar att vara bonde!

    Du undrade var snön på bloggen kommer ifrån...
    Jag sökte på Snow Effect blog och då kom en massa snöresultat upp.
    Jag valde "Blogger Buster A simple snow effect for your blog", klickade in den sidan och sen var det bara att lägga till det sidoelementet.

    Visst är det mysigt när det snöar..*ler*...

    Ha det riktigt bra! Vi ses och hörs!

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart att få läsa ditt inlägg till morgonkaffet, kunde inte fått en bättre start på morgonen!

    Så tänkvärt.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder...ser verkligen att Hanna riktigt myser. Sommar!
    Hoppas allt ebra me er...vet jag har vatt lite dålig på höra av mej,ska skärpa mej.
    själv e jag mycket sugen på att spåra..e du sugen?
    Saknar dej!
    Kramkram M

    SvaraRadera
  4. Hejhopp! Nu finns det en länk från mig till dig också :-)
    Lilla lammet...ja hon är ljuvlig!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om wow-känslan, underbart att få uppleva närheten till naturen och djuren, för att inte tala om väder och årstidernas växlingar och att det aldrig ser likadant ut från en dag till en annan, men är ändå alltid samma. När jag bodde i stan kvittade det om det regnade en dag, men nu blir det så påtagligt. Love it.

    SvaraRadera