lördag 31 oktober 2009

Världens sötaste lilla ärta!



ja Chili får heta lilla ärtan nu sen avkommebeskrivningen förra helgen då beskrivaren kallade henne för en liten ärta. Och en liten ärta är väl just vad hon är. Alltid pigg och alltid väldigt social och kelsjuk. En redig liten ärta!

Vi fick ju lite av en nytändning vad gäller jaktträningen i veckan så jag har kört några små pass med henne, ett pass där jag körde linjetag dubbla som var ungefär 75 meter långa, hon tog båda dom första men andra fick hon ha stöttning ut, men hon tog det.

Sen ett pass med markeringar som hon tog galant, kör med dom små dummisarna åt henne. Låter henne dessutom sitta och vänta ett bra tag, allt för att förhindra knallning. Men hon satt, som ett ljus!

Igår var vi ute och körde närsöksövningar med fem små dummisar i gräset härute, dom stora tuvorna är perfekta. Hon förstod övningen med det bums, men jag tycker det är en bra övning och vi körde den två gånger a fem dummisar!

Härligt!




Sen har vi ju familjen höna. Att bli med höna trodde jag inte skulle bli så omvälvande. jag gillar mina hönor väldigt mycket! och synen av dom två undre, Siv och Helmer, som sandbadar är nåt som jag första gången jag såg det trodde var en höna som mer eller mindre höll på att dö och låg och vred sig av plågor men när jag insåg vad det var så skrattade jag gott och det ser vekrligen så roligt ut! Dom vänder och vrider och putsar fjädrar och har det sååå gott! Här ligger alltså Siv och Helmer bredvid äppelträdet.
Ovanför dom en bild på Tekla som alltså har bestämt sig för att ruva mitt i vintern...under henne har jag lagt två gröna ägg, vi får se om det kommer nåt, hon får för sig emellanåt att hon ska rasta sig ute fem minuter så vi får väl se om tre veckor om nåt hittar ut. Gör det inte det är det inte hela världen!
Ikväll är det Halloween, ha en härlig kväll och en go söndag allihopa!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar