fredag 2 oktober 2009

Ska du oxå på disco?



frågade sambon mig idag när jag duschade innan han skulle åka till jobbet. Hanna är på disco ikväll...nu var ju inte alls min tanke det utan mer att jag kände mig som en blandning mellan en halmbal och skit efter att ha först verkat klövarna på jumjum och sen lastat in halmen i ladan...





Tänk om han hade vetat vad jag har gjort ikväll. Jag har suttit på trappan och bara klappat klappat klappat med ett fånigt leende på läpparna, på min lille Figaro. Det har tagit oss nästan ett helt år att bli vänner jag och han. Han kom ju först tillsammans med Mozart och eftersom Mozart var den modige av dom så höll sig alltid Figaro lite i bakgrunden. Nu har inte Mozart varit här på jättelänge, men Figaro kommer som ett skott när jag ropar på kvällarna, var han håller till dagtid vet jag inte förutom dom två tillfällen när han och Findus varit i luven på varandra. Men röra, det har varit tabu. Usch! rör mig inte! Men sitt gärna här när jag äter och han har liksom *strukit sig* i luften bredvid mig men aldrig kommit nära. Ikväll när jag hörde att han var och rasslade ute i skålarna så gick jag ut och satte mig på trappan med honom och började sakta klappa honom på ryggen när han åt och idag var det helt okej! Fick nästan en liten tår i ögat när jag satt där. klappa klappa klappa klappa...det handlar ju om förtroende och katter är väl inte dom första att släppa nån dom inte helt känner in på livet, så detta har tagit timtal av att bara sitta ner och prata, bara äta nära, men idag så äntligen så kunde vi klappa! helt underbart ljuvligt!

När jag hade lämnat Hanna på discot gick jag en vända ut, sa hej till kossorna, var nere i ladan en runda för min lille vän tjuren var därinne och välte spaden och jag hoppades kunna komma ner innan han gått ut igen men se det smög sig! Sen fortsatte jag upp till hönshuset, kliade Goliat lite på magen, kliade Tekla på ryggen och pratade lite med Orvar. Kelade med Orvars fru lilla svart och satte upp henne på pinnen, gick vidare till lilla hönshuset och släppte in hönorna, matade kaninerna och sen gick jag och Chili ut på gräsmattan och bara tittade ut över hagen, det har varit ett underbart väder ute ikväll!

Så vem behöver disco när det finns lantliv och djur att prata med???

Ha en riktigt skön helg!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt harmoniskt :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg du verkar ha :o)
    *vinkar hej*
    Tack för den goa kommentaren hos mig :o)

    SvaraRadera