söndag 18 oktober 2009

Jag skulle kunna vända mig ut och in för en köttbullebit....

ja det var väl känslan jag fick med Chili idag när jag tränade med henne. Har haft lite strul med fria följet, hon går gärna lite bakom mig och det är ju nåt jag har arbetat fram i jaktträningen tidigare men som nu ligger henne i fatet mer än lite i lydnadsträningen. Frågade Mia häromdagen och hon lovade träna det med oss på onsdag men så kände jag idag när jag gick och gjorde mig iordning inför kursen att nej jag kör inget upplet med henne idag, vi kör ett pass lydnad och så gick jag och tog upp lite pannbiffar.

Alla kursarna skötte sig galant måste jag säga och det var roligt att se, uppletande är ju nåt som många hundar tycker är fantastiskt roligt! Sen blev det lite fika och sen tog jag då Chili med mig ut på plan och tänk vad lite köttisar kan göra! Hon gick ett fritt följ som en gud och ja det gick så fint! Man måste inte arbeta med förväntan när man har en flatte....helt underbart! Hoppet har satt sig nu oxå, hon förstår, hon hoppar och fullständigt glider in till min sida igen när hon har kommit över!

På vägen ut till parkeringen gjorde vi lite framförgående och det går sådär, så jag bad gubben min om en platta idag, vi måste ha det för att komma vidare!

Väl hemma har min älskade sambo gjort nya pinnar till hönepönorna, istället för det som var där tidigare. Då gjorde dom sina behov över heeeeeeeeeela golvet men nu är där en ställning, tjusiga pinnar och en platta under! Helt ljuvligt det oxå! TACK goa du, du är en riktig ängel!

Annars har vi haft en underbar helg med god mat och mycket vila, igår satt jag och läste en bok i gubbens knä medan han tittade på både fotboll och Formel 1, det är väl det helgerna är till för? Mys och god vila!

Sist men inte minst, så har våra vänner Sofia och Christoffer förlovat sig! Vi säger GRATTIS och sänder stora grattiskramar och hejarop så det hörs ner till Vallberga!!!!

Må väl mina vänner, ha en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. Bättre motivationshöjare än köttbullar kan man ju inte tänka sig.. :)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en underbar vecka = ))))

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för dina fina hälsningar!
    Inte visste jag att du också hade en blogg...vad kul!
    Ni har ju värsta lantlivet där uppe, så mysigt och härligt det låter!

    Hopas nya veckan börjar bra och att alla är friska och krya!/ Mariette

    SvaraRadera
  4. Tänk sådär sitter maken och jag också, han kollar golf och jag läser en bok. Så mysigt att krypa upp i soffan tillsammans när hösten blåser runt utanför fönstret.

    Härligt att läsa om träningsframgångarna :o)
    Och inte dåligt att få hönsapoopandet under kontroll :o)

    Och tack för din goa kommentar hos mig, jag blev jätteglad :o)

    SvaraRadera