måndag 12 oktober 2009

En helg i ledighetens tecken ?



Den här helgen har nog varit allt annat än ledig men den har varit ganska fridfull iaf. Förra veckan vet jag knappt vart den tog vägen ska jag säga...jag har ju bestämt mig för att jobba hemma från efter nyår och ja min älskade sambo har både målat om och lagt golv därute allt medan jag plötsligt hade hur mycket som helst på mitt bord som skulle göras så jag har jobbat jobbat jobbat och så har vi fått iväg tjuren till skåneland, hoppas han ska trivas där! En och annan timme gick till Jumjums klövar förra veckan som såg ut som skam men han går faktiskt helt okej igen nu!

Ja helgen då! JO lördags morgon bakade jag kaka och sorterade hönor, tog in ved och fixade en massa. Vid ettiden så kom Jenny T farandes, hela vägen från Götet nästan och sen for vi vidare till Östra Göinge på hönsträff. Vi skulle ha varit några fler än vi var men kan väl uppskatta till ca 50 stycken kanske? Många var dock inte där för att köpa utan mer för att titta. Jag blev iaf av med två av tre tuppar, bytte bort en tupp mot tre hönor som jag fick av Anna, två Mille Fleur hönor och en blandishöna, tack Anna! Förutom dom blev det några blandishönor till...så nu har vi höns istälelt för tuppar! Hade dock kunnat ta en av varje sort därnere, rasmässigt, för tyvärr såg många av hönorna lite allmänt trötta ut i sina burar, möjligen kalla, möjligen inte vana att vara ute och fara så? Hur som helst, trevligt var det, kallt dock! Hanna frågade mig innan om hon behövde jacka och hennes mor svarade henne att nej det ska vara inne gumman, du behöver ingen jacka! Gissa om mor och dotter frös! Jag hade inte heller nån jacka med mig!

Väl hemma igen var det packa in höns, hålla tummarna, lämna höna hos Susanne och åka ner till Sofia och Kristoffer på en gooooooooooooooooood middag!

Igår körde jag först ner Hanna till Mimmi sen for jag vidare ner till Eva som hjälpte mig klippa ut mönster till en kjol åt Hanna. Har tänkt mig ta upp min mormorgen och börja sy lite igen...min mormor var ju modedirektris...gissa vad hon sa när man kom hem med saker från syslöjden??? Men bra blev det ju iaf till slut...Hur som helst, hem och jobba lite, bakade ett bröd och sen kom Jan och Ingmar och vi gick över fastigheten, gick gränserna tillsammans. Två timmar var vi ute! Jätteskönt!

Ja sen var det hämtning och sen var det kvällen...och pizza...idag har jag jobbat mest hela dagen, tre ägg fann jag när jag kom hem och alla pönorna har fått vara ute i eftermiddag! Gick en långtur med Chili i skogen trots älgjakten! Sen när jag hämtat Hanna hos en kompis stannade vi hos Lena en stund och då kom Mozart över vägen! Han bor tydligen under en liten stuga som står därnere...usch det sved i hjärtat! Vill inte att han ska gå ute hungrig i vinter! Stackars stackars lille Mozart! Ska se om jag kan få hem honom igen...

Ja nu är det kvällen igen och nu står middag på schemat!

Hej tjingeling!

1 kommentar:

  1. Huga vad du har hunnit med mycket, jag har städat hönshuset och inget mer men är trött ändå... :)

    SvaraRadera