onsdag 14 oktober 2009

Du ringer aldrig...

förutom när du vill nåt...varför ska man ringa till en människa man alltid får skäll av? Ringa till en människa som alltid frågar vad man vill och inte kan få slut på samtalet fort nog? Till en människa man inte ens tycker om? En människa som helst av allt skulle vilja att man själv bara försvann rakt ut i periferin? Hur kan man undra varför man aldrig ringer????

Människor som bara bryr sig om sig själva, som vill ha allting stöpt i sin egen form, sominte kan förstå att andra människor har andra intressen, som skäller på folk för att dom ska gå den egna vägen, som tror att folk vill umgås med en om man hotar tillräckligt länge. Folk som kan trycka ner en så långt i skorna dom kan bara för att veta att då har dom kontroll? Varför i hela världen ska man ringa dit?

Ja inte vet jag men luften tog liksom slut efter det samtalet. Man undrar hur man hamnade där, undrar varför en sån människa inte ser att det kanske inte är omvärlden det är fel på...ALLA människor i människans omvärld kan väl inte vara lika skruvade? Eller går vi omkring som i ett skruvstäd hela bunten? Nej fy vad trött jag blir.

Det tillsammans med sura otrevliga brev från skatteverket till kunder som bara vill göra rätt för sig och när jag då kommer hem så är min svarte lille panter dålig i sitt öga, helt grumlig. Har satt på honom ögonsalva två gånger idag och håller tummarna för att han ska bli bättre, han ser ut precis som Telma gjorde i våras...min goe lille kisekatt. Jag är så nojjig med honom, vill bara att han ska bli bra bums! Fasar för att det en dag närmar sig slutet, därför jag är så otroligt nojjig med honom!

Nåväl, jag hoppas ni alla får en jättego helg, själv ska jag sova och jo Ewa jag tänker ta sovmorgon på fredag, matar djuren när jag kört ner Hanna till skolan, sen kan jag sussa igen!!!!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Det är vedervärdigt när man står i sådana situationer. *lider med dig*

    SvaraRadera
  2. Jobbig dag hör jag =o(

    Hoppas kisse blir bra i ögat.. Idag är jag ensam på gården.. Janne är på kurs..

    Ha en riktigt skön helg vännen.. Kramen

    SvaraRadera
  3. Jobbig dag? Kram på dej och stå på dej! :-)
    /Cicci

    SvaraRadera