söndag 4 oktober 2009

Det blåååååser lite.................

Det är inte mycket man kan göra åt det men jag tycker inte helt om vädrets krafter, man känner sig lite liten och bortblåst när man är ute på nåt sätt...

Men hur som helst, innan ovädret kom igår så hade vi en underbar lördag jag och Hanna som iofs började med att vi skulle till Ullared, men väl där så kände vi att neeeeeeeeeeeeeej, där var kö genom minst sagt halva ullared...så nej vi gick inte in. Vi åkte vidare mot Varberg, till Agneta som har Himledalens lamm. Agneta är som hon sa till sin make, min *nätkompis* vi har lärt känna varandra genom ett forum där vi båda håller till. Har lärt känna massor med folk därigenom och jag måste säga att det är helkul!

Agneta har då tillsammans med sin man Himledalens lamm och dom producerar får av rasen texel. När vi kom dit måste jag tillstå att jag saknade min Molle...Min lille nallebjörn. Dom hade fått lamm natten innan och gissa om dom var söta....Ett par timmar senare och mycket hönsprat och fårprat senare så for vi vidare ner till mormor i Falkenberg, Hannas mormor alltså. Där bjöds det på kycklingrulle och Hanna fick med sig både nattuksbord och klockradio hem, själv fick jag ett skåp jag ska ha i stallet och sätta medicin i! Perfekt!

Sen igårkväll så hade sambon fått in tjurkalven i stallet så nu står han därnere och det går jättebra men mor är lite högljudd om man säger så............hon bröööölar. Så inget ont som inte har nåt gott med sig, annars hade hon garanterat hållt hela Tygared vakna inatt...

Sov gott och ha en go vecka!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar