söndag 20 september 2009

En sömnig söndag



I natt har jag sovit i nästan tolv timmar, gick och la mig vid tio-halv elva igår och gickupp klockan tio idag. Trött :)

Sen idag har jag kört ner Hanna till Mimmi, varit i skogen en tur och letat svamp, men det var helt för torrt i marken däruppe. När jag gick där och filosoferade kom jag fram till att det är med svamp ungefär som med ogräs, giftsvampen trånar vacker i torkan men inte ens fingersvamparna som jag då inte plockar förvisso men som brukar synas överallt syns i torran. Det är ju samma sak med ogräs, det krävs varken väta eller näring i jorden men ogräset det växer som ogräs bokstavligt talat :)). Lite konstigt är det.

Efter jag kom hem har jag fått satt en limpa bröd i min brödmaskin, vattnat lite blommor och jobbat lite. Beställt en massa kort via internet har jag oxå gjort och varit ute och fotat hönsen åt Anna.

När jag var nere hos Mimmi med Hanna så fick jag äran att träffa Susannes nya tupp, en stiiiilig gul dvärgkochinherre. Sååå fin! Dvärgkochin är nåt jag ska skaffa mig fler av, dom är så fina! Sörjer fortfarande mina små som försvann under semestern...ska maila Sonja och se om hon har fler tro...

Igår var jag ute och fixade den näst sista sektionen staket i hagen, sååå skönt att snart vara klar! Den sista biten får bli när sambon min har satt upp en ny hörnstolpe, den hänger i trådarna så det känns meningslöst att sätta upp nya trådar för att sen börja bråka med den stolpen...men nu har vi fyra trådar i hela hagen iaf, det känns jätteskönt! Ska sätta igång med den andra hagen sen så smått oxå så länge vädret tillåter, det var som Mia sa häromdagen, det som är gjort i höst slipper vi göra i vår! Det är ju faktsikt jättesant så jag ska se om jag iaf kan börja, kan åtminstone plocka ner dom gamla trådarna...

Jag hade Chili med mig ut i hagen igår och ja hon tycker ju det är jätteskönt! Hon var med mig häromdagen oxå och lyckades ju givetvis äta nåt eller göra nåt så när vi åkte till djursjukhuset så stank hela hunden gödsel...men igår gick hon mest och spankulerade och kollade tills vi kom till en del där kossorna höll till och framförallt lille Sky. Vet inte vem som var mest nyfiken egentligen, sky eller Chili, men hon tyckte han var märkbart vidrig när han gick och smög på henne...slutade med att dom gick på varsin sida motorcykeln och smög på varandra...

Var ute och spårade med Chili en sväng i veckan oxå och det gick jättebra! Har ju bestämt mig för att göra det där spårprovet med henne i höst nu äntligen så jag får väl mjuka upp henne lite först...

I eftermiddag har vi varit flitiga, vi har kört in ved, vi har satt upp isolatorer sista sektionen jag har kvar i hagen och byta till den nya tråden, passade på att förbanna alla myror som kröp där oxå! och sen när vi var klara med det så gjorde jag klar hörnan jag hade kvar på den andra delen av hagen. Nu ikväll hade jag precis stängt in alla hönor när det droppade på taket på hönshuset...hur skönt är inte det då? Chili är helt slut nu efter att ha varit ute och sprungit med mig i stort sett hela dagen...Jag kan ibland känna att jag önskar jag hade haft mera tid att träna på, men å andra sidan verkar inte hunden må särskilt dåligt av att bara gå och skrota heller, hon är nöjd bara hon får lov att vara med och komma och kela lite nu och då och hon är verkligen en pärla att ha med sig, så snäll och hon går aldrig långt bort utan håller sig i krokarna och kommer som en liten vessla om man ropar på henne. Min guldklimp!

Apropå ingenting så har jag börjat med ett nytt hälsokostmedel som heter Acai. Ska tydligen vara ett jätteblåbär från Argentina tror jag det var och jag fick det när jag var på massage för ett tag sen och jag måste säga att jag är jättenöjd med det. Framförallt min mage den bara är numera, den är jättelycklig varenda dag! Har beställt det i kapselform nu,hoppas det är likabra!

Ha en fin vecka!
Hej tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar