söndag 6 september 2009

Borta bra men hemma är iaf bäst....

nu är vi hemma igen efter en härlig vecka på Mallorca i den lilla byn Cala Bona där vi bodde på Sunwing hotel Jasmin. Vi uppskattar Sunwing, vi bokar alltid all inclusive så att vi vet att både vi själva och våra barn får ordentlig mat, framförallt för barnen, då slipper man ett tjatmoment med jag vill ha det, nej jag vill ha det, nej men tog hon det, då vill jag oxå ha det! Eller det där jag gillar inte det här, jag vill ha nåt annat...nu har vi haft en härlig buffe med god mat och alla har kunnat äta precis vad dom velat, jätteskönt! Sen är det nog tur att mor inte äter sån buffe varenda dag för då hade jag garanterat rullat, men det är ju sååå gott! Jag gick ut storstilat förvisso i söndags och var på både vattengympan och var ute och sprang men sen fick jag skoskav av skorna och ja så var det med det! Tur man har en hund härhemma att rasta!

Vi har mest legat i solen och slappat får jag säga och bara haft det skönt men en liten biltur på öns norra del hann vi oxå med! Det var väldigt väldigt vackert där och vi stannade för några badstopp och fotostopp på vägen, jättehärligt! Det var verkligen semester! Bara att ligga och bara vara är så gott!

Men det var ändå rätt skönt att gå av planet och få åka hem igår! Väl hemma hade alla djuren fått god omvårdnad, TACK Lena, TACK Sofia och TACK Göran, utan er, ingen resa! Vi har ju några djur om man säger så, plus löptik och plus en diabeteskatt som ska ha medicin två gånger om dagen och vi kan inte nog tala om hur tacksamma vi är för er hjälp!

Idag får tvättmaskinen gå på högvarv, jag ska handla och klippa gräs och nu ska jag gå ner och ge kossorna vatten!

Ha en skön vecka allihopa!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar