lördag 22 augusti 2009

Vilken härlig lördag!

Idag väckte Chili mig halv sex och tyckte hon ville gå ut. Hon är ju nånstans i löptagen så hon var väl nödig...då var ljuset precis nyvaknat och ja hela världen kändes fräsch och härlig. Nästa gång var klockan halv nio men kom inte upp innan klockan halv tio ungefär, det är så härligt att ligga och snusa på kudden lite till....

Solen skiner idag från en klarblå himmel och jag och Chili har varit ute på en härlig morgontur precis. Jättegott! Vi gick upp i fårhagen, idag tog jag med mig mina minidummiesar tänkte hon skulle få jobba lite extra med näsan men den där näsan vet inte om det är stora eller små, den jobbar på som vanligt! Idag blev det linjetag, sökövning med fem små dummisar och sen ett linjetag till. Tänkte gjort en dubbelmarkering på kullen men det glömde jag. Det fick hon däremot igår när vi var ute och gick i skogen och det löste hon galant! När vi sen kom hem idag på gräsmattan blev det lite framförgående, lite fritt följ och lite ställande under gång och som avslutning fick hon leta godis på gräsmattan. Den tjejen gör vad som helst för en frolic...vi gjorde ett läggande under gång oxå, det är ett fantastiskt moment, det är som om nån bokstavligen slår undan benen på henne och det har hon lärt sig helt själv...fantastiskt!

Nu ska vi ut i solen!

Ha en skön lördag allihopa!

1 kommentar:

  1. Hejsan:)
    Hoppas allt är bra med dig och alla djuren?!
    Här hinns inte med så många inlägg för vi har grejat så mkt men snart kommer det en höst och man kan vara inne och mysa lite mera:)
    Ha en fin helg
    Kramisar

    SvaraRadera