fredag 21 augusti 2009

Regnet det bara öser ner...

Kan undra hur mycket det egentligen har regnat i sommar??? Jag är sååå trött på det! Jag har beställt massage på torsdag, ska bli sååå skönt att få lite energi den vägen iaf, man blir ju så trött av allt gråväder!
Idag fick jag ett lite hemskt samtal. Pratade med en väninna på telefon i onsdags och vi bestämde lite grejor och ja vi satt och pratade ganska länge. Hon satt i bilen på vägen hem från stockholm, hade köpt ny bil däruppe och skulle köra hem. Nån timme efter vi la på så mörknade det och lagom härutanför så körde hon på en älg....hade älghår och glas om vartannat i munnen men lyckades som av ett mirakel klara sig helt oskadd! Det var ju fantastiskt att höra men hon hade suttit i bilen och känt att låt det inte sluta nu....det ger en hint om hur skört livet är! Vi är alla väldigt tacksamma att det gick bra och att bilen inte höll, ja den är ju faktiskt bara en bit plåt...det finns folk som lever på att göra nya såna!
Igår fick jag makat mig ut till klubben och tränat lite lydnad, vi åkte rätt tidigt men fick för mig att några av kamraterna skulle vara därute redan? Inte då. Det var helt tomt och jag var i princip klar när Anna äntligen kom. Fick kört lite fritt följ, ställandet börjar ramla igenom i skallen på Chili nu och det känns himla bra! Sen körde jag lite framförgående och det går väl sådär men så när jag var klar och satt och fikade så dök en helt ny förmåga upp på plan som uppenbarligen var väldigt mycket längre fram i bruksträningen än vad vi är men hon delade glatt med sig av sina träningstips, jag hade kört budföring med Mia och Zkryta och då kom hon och undrade om jag kunde hjälpa henne oxå och då passade jag givetvis på att fråga! Det är fantasitskt det där med hunderiet, man lär känna så många trevliga goa människor!
Igårkväll när vi kom hem var det väldigt tyst i stllet, visade sig att elaggregatet tackat för sig. Så det första jag gjorde i morse var att åka ner till Vallberga och köpa ett nytt tillsammans med Mattias när han kom hem. Han sov och jag körde. Väl hemma gick jag ut så nu har jag dragit ytterligare ca 700 m tråd idag...snart klart iaf!
Ni får ha en trevlig helg därute allihopa och jag VET att det är nästan 70 pers om dagen som är inne här och läser, lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här!!!!
Tjingeling!

1 kommentar: