onsdag 19 augusti 2009

Dags för uppdatering!


Hanna kom förut och undrade vem har du glömt ute mamma??? Det lät som en tupp som gol ute, ute i mörkret! Men nej det var reklam på tv-n...puh!


Här har det hänt saker senaste dagarna, ströbäddarna är i stort sett ute nu, dom stora boxarna, det är en liten box kvar som fåren går i på nätterna. Mattias hjälpte mig ut med det sista igår, jag var sååå trött på det och hade så ont ihänderna så när jag sa jag skulle ut så hängde han med, tack goa du!!!!
Sen idag så var ju då det projektet klar och solen sken från en blå himmel, så ner när jag hämtade hanna i skolan och köpte nya handtag och ut och började byta tråd. 600 meter tråd har jag satt upp idag ungefär plus övertråden som satt underst förut...vi köpte ju billig Harald Nyborg tråd från början och speciellt hållbar kan man väl inte skryta med att den var...inte alls. Fick bli ett byte till en betydligt bättre och ikväll när jag var ute så var det uppe i 5000 volt på stängslet! Gissa om man blir lycklig då! Håller förhoppningsvis både inne och ute!
Har fått tränat en del i veckan oxå faktiskt. Det är lustigt det där med jaktträningen. Står jag och ska träna det och går i grupp tycker jag det är heltrist. Men igår när vi gick promme jag och Chili så tog vi med två dummies och körde lite, och det gick kanon och kändes bra! Antagligen bär jag en jättespärr inom mig som gör att det går bra när jag inte har några krav och inte lägger in några heller. Vad vet jag.
I helgen blir det rengöring av burar och gödsling av pelargoner och flytt av kaninburarna. Ska sätta upp resten av stängslet oxå tänkte jag. Blir så snyggt oxå med enhetliga trådar...förut var dom röda, orange och vita, jag hittade inte två lika trådrullar på två olika ställen....man lär så länge man lever. Det där med stängsel är en vetenskap, hur många jordspett det ska vara, var dom ska stå och hur man ska skarva. Tidigare knöt jag ihop trådarna när dom tog slut, idag har jag skarvat med en speciell skarv som finns att köpa...vips så stannar strömmen i tråden! en knut åt upp iaf 1000 volt tidigare...blir inte mycket ström kvar i bortre änden av stängslet om man säger så...
Nähä, nu ska vi sussa kudden!!! Har uppat sidan lite här och lite där, så gå in och kika!
Sov gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar