fredag 31 juli 2009

Träning och tankar om den...

Jag var ute i skogen idag tillsammans med Chili och då kom tankarna på träning och vart jag vill att hunden ska tänka när jag tränar. Tanken dök upp när jag skulle köra ut i skogen, jag vill inte gärna att Chili ruuuuuuuuuuuusar långt före mig på vägen, jag vill ha henne gåendes fot bredvid motorcykeln. Hon strävar ju framåt och iväg så det jag gjorde när hon ville gå före var att jag helt enkelt stannade och fick henne att vända tillbaka. Vägen framåt gick via mitt fot så att säga.

Sen gick jag hem och började öva ställande under gång, första gången kittlade det nog för då tyckte Chili att *AJ!!!* men sen gick det fint och hon verkade förstå vad jag menade med mitt stå. Körde lite fritt följ och sen en baklängeskedjning. Idag la jag in ett nytt moment och jag övade även lite platsliggning med henne medan jag stod och lattjade med en leksak längre bort. Hon har blivit mycket mer stadgad genom leken, hon lägger ner magen på ett annat sätt. På det stora hela var jag jättenöjd! Jag måste få kläm på momenten i brukset oxå, har inte en aning om vilka moment som ingår i appellen. Sen ska jag nog ta bort fria följet från kedjningen och träna mera framåt där, hon går gärna lite bakom och jag vill ha fram henne där just i själva träningen, få henne att vilja framåt utan att för den skull tränga sig...

Hon verkar vara på G med sitt löp nu oxå, hon är precis i sina löp måste jag säga, hon är exakt ett halvår sen hon löpte sist.

Nähä, nu ut och ta in småpycklingarna!!!

Ingen som känner för en blandrastupp???? Har en svart, en spräcklig och en vit och vill gärna bli av med dom två förstnämnda...

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Hur går det med de svarta hönsen som jag hämtade åt dej? Växer och frodas?

    SvaraRadera
  2. Hehe äsch så mycket hade jag inte tänkt träna. Pinnsmal har aldrig varit min grej ;) Och då protesterar nog min käre sambo gissar jag :-P
    Blev dock ingen morgonträning i morse, sängen var alldeles för skön för det. Nån gång måste man ju sova oxå :)

    SvaraRadera