lördag 4 juli 2009

Tänk vad man kan få sin matte till hälsar Findus...

Ja alla som känner mig vet att jag haaaaaaaaaaaaaaaaatar kryp. och att jag dessutom hyser samma avsky för brännässlor. Men inte för en sekund i eftermiddags när jag hörde hur det SKREK till i skogen, ljudet av två katter som slåss är omisskänneligt, jag slängde på mig sandalerna, SPRANG upp till Göran i värmen för att bara inse att dom satt nedanför ladan, så ner igen till oss och upp den vägen, genom snår och högt gräs, iförd klänning och sandaler...då for katterna iväg och jag efter likt en stolle genom snåren och i dessa snår var det mer än en nässleplanta vill jag lova...och nej min älskling, när du läser det här kommer du att tänka VARFÖR såg jag inte det här, men det var nog tur för då hade du nog undrat på allvar vem du bodde ihop med. Katterna då? Nja Findus lyste med sin frånvaro så matte fick snällt gå hem igen och sätta sig och vänta in herrns ankomst. Likt den katt han är svepte han in mästerligt och gned huvudet mot min dator och la ut ett långt mjaaaaaaaaaaaauuuuuu, som i hans språk betyder *nu är jag hemma, men vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar är min mat?????*.
Nu ligger sagda herre i sängen och sover, helt väck efter turen tillsammans med Figaro i skogen.

Förutom denna vansinnestur över stock och sten idag så har jag inte gjort mycket, jag bestämde mig tidigt i morse att jag viger den här dagen åt mitt arbete, jag har inte jobbat så många timmar denna veckan och behöver få jobbat undan en hel del så hela dagen har gått till arbete arbete arbete. Jätteskönt att få jobbat undan när man ändå är själv hemma så jo jag fick gjort i stort det jag hade tänkt faktiskt plus lite till vilket känns jättebra.

Har hängt nån maskin tvätt oxå och städat lite, man får jobba lite sen får man röra på sig lite oxå...

Sen ikväll var jag och Chili ute och körde ett lydnadspass. Började med ett tips Jenny gav mig, att få henne att själv lägga sig ner, bjuda på ett läggande för att få ner henne i tempo redan från början och få upp kontakten med henne. Det gick kanon! Fick säga ligg en gång till henne sen la hon sig själv! Sen körde jag ett pass baklängeskedjning med externbelöning på henne och jag kan väl säga såhär, att jag är TACKSAM att Jenny fick mig att faktiskt köra externbelöning för så BRA det går!!!! Hon bjöd på en entusiasm och koncentration utan dess like, GE mig min boll!!! Eller rättare sagt låt mig hämta den!!!! La den dessutom i en hink som stod bakom fårgrindarna så hon fick använda sitt huvud lite oxå på vägen dit, men det har aldrig nånsin hindrat den damen och inte heller idag. Taggar henne snarare lite till....jag är NÖJD med dagens pass måste jag säga!!!! TACK Jenny!!!!! Stora kramar till dig!!!

Nu ska vi grilla sen blir det duschen och soffan, värmen tär och tröttar....sen imorrnbitti ska vi för första gången ut på sökträning, ska bli SÅÅÅ kul!!!!

Ha en fin söndag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar