lördag 18 juli 2009

Rapport från första semesterveckan!

och man får väl säga att det är skööööööööööööööööönt med semester! Sover så länge man vill, går upp när man vill, äter när man vill, går och lägger sig när man vill....ja det är lite som att ha sommarlov!!! Jätteskönt!

Vi har mest byggt den här veckan och det går framåt med stormsteg på bygget, min käre sambo är så flitig och det blir sååå snyggt! Jag måste säga att jag är så stolt över min snickare, han är redigt duktig!!!!

I veckan var min bror med sambo och hennes föräldrar och syster här i tanken att vi skulle ut och göra blåbärssnåren osäkra, men dom hade firat dagen innan så det blev mest fika, men själva har vi plockat blåbär i veckan så det står härliga till, det har blivit mycket nerfryst och en del kakor! Jättegott! Ska ut och plocka lite mer i veckan! Såg att lingonriset har blivit moget på sina ställen nu oxå så det är strax dax för det oxå!!! Jag behöver en ny frys....

och så har jag bakat bröd...gud jag älskar denna bakmaskin!!!! Grova fina limpor och ljusa smarriga limpor...åh så glad jag är att jag köpte den!!!

Idag var vi på äventyrsbutiken och jag köpte ju ett par sandaler för ett par veckor sen men idag blev det ytterligare ett par chevalier för en spottstyver, ett regnställ åt Hanna och en midjeväska jag ska ha i skogen. Fyndat! Åkte om Ulvered oxå och köpte grillkorv på vägen hem!!!!

Igår åt vi en jättegod middag på restaurang stallet efter dagens arbete och så var vi och åt glass till efterrätt, det var en jättemysig kväll, det är verkligen semester!!!!!

Ha en fortsatt go helg allihopa!!!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig...låååånga sovmornar älskar jag med:)
    Blåbär finns här i massor men än sålänge har jag inte plockat. Tycker det är lite smått att plocka men eftersom det finns så mkt detta år så ska jag se om maken och jag ändå går ut en sväng.

    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Låter som du har en härlig semester =o)
    Jag åker neröver på onsdag till Skärblacka..det får bli min semester i år.. Efter det blir det en helgtur till Klövsjö med utställning oxå..
    Må så gott / Kramen Ewa

    SvaraRadera