måndag 20 juli 2009

Nu har vi nästan inga baggar kvar...


igår la jag ut bagglammen i ett sista desperat försök att få dom sålda på blocket och inatt kvart i två ringde det och nån undrade vad jag menade med att lägga ut bagglamm på blocket...gissa om man blir ställd. Sen ringde en kvinna och undrade om dom var paketerade och klara????Vad gör man, man ger nästan upp...


Men hur som helst, sen i kväll ringde en kille och verkade jättetrevlig, visade sig att dom är nystartade med nästan 30 tackor och dom behövde baggar till sina tackor....tog en halvtimma sen hade dom kommit och hämtat tre av våra bagglamm. Jätteskönt men liten sorgligt samtidigt, Aragon åkte och många tårar rann längs Hannas kinder tills vi talade om att hon ser honom varenda gång när vi åker till Laholm.....så nu är det nästan tomt i baggstallet och jag kan fortsätta tömma boxar...jättehärligt!!!!


Idag har vi åkt till soptippen äntligen och tömt garaget....gosh så härligt fint det blev!!!! Sen hämtade vi ut mitt nya körkort, ser ut som en gris på kortet...
Igår plockade vi nästan 4 liter blåbär och en jättedrös med guldgula kantareller, det blev frysen och så blev det en blåbärskaka och en sats blåbärsmuffins...gott!!!!


Ha en fortsatt fin vecka i ösregnet!!!

2 kommentarer:

  1. Halloj! Hur har ni det på semester, njuter i fulla drag? Eller plockar du bara blåbär ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jösses så korkade människor;/ häromdagen kom ett gäng med liten buss och frågade om vi hade skrot att sälja OCH levande lamm????
    Stick fort som sjutton sa maken...
    6 vuxna män som ska slakta och äta den...nä tror inte det!
    Har du för ngn timma sedan skickat mail till mig?
    Mitt telia antivirus gillar inte massutskick så den står bara och tickar nu i timmar och undrar om det är ett likadant?

    Kram

    SvaraRadera