söndag 21 juni 2009

Midsommar och förkylning






Så var midsommar över för den här gången och vi har haft en härlig helg! Vi hade gäster i fredags och det blev väldigt lyckat. Som vanligt var jag lite nervös precis när jag satte fram maten ska det här räcka? Men som vanligt hade vi kylen full med mat och har det fortfarande...Det var inget väder för att vara ute dock men vi fick en mysig kväll i uterummet och vi avslutade den med lite grillning och ja det var en bra bit in på kvällen när vi till slut kom i säng och fredag hade hunnit bli lördag. En väldigt lyckad midsommarafton!
Resten av helgen har jag mest tillbringat i sängen. Kände innan gästerna kom i fredags att det var nåt på G i kroppen och lagom tills gästerna gått hem och jag satte mig i soffan fick jag feber och förkylningen var ett faktum. Sov halva dagen igår och har så gjort en stor del av dagen idag oxå, nu börjar jag nästan känna mig normal igen...Knakar och knastrar lite i bihålorna ännu dock men det går väl över.
Känns lite som om kroppen gav efter i onsdags när jag väl äntligen slappnade av efter vårens arbetsbörda och ja då är ju ofta infektionerna ett faktum. Nu ska jag försöka jobba mindre, tillbringa mer tid med både familj djur och med min och Chilis träning. Känns som om det blivit för lite av alla dom varorna på sistone.
Avslutar med bilder på min kära bagge Aragon som är sååå kelsjuk ständigt, mina två utekatter Mozart och Figaro som nu nästan går att både hålla och klappa båda två, Figaro har hållt mig på en behörig tass avstånd hela tiden tidigare och så på mina nya små kycklingar av rasen Bohusläns Dals svarthöna!
Ha en härlig vecka allihopa!!!

1 kommentar: