måndag 22 juni 2009

Jag gick en tur i trädgården...

Jag mår ju fortfarande inte alls bra utan känner mig mest som om jag blivit överkörd av en ångvält och trött och sliten, så jag tog en tur i trädgården när jag väl hade kommit ur sängen idag....


Familjen höna satt uppflugna på gärdsgården...
Frida hade hittat ett hål i stängslet i rastgården och gick och betade gräs på gräsmattan...
De små gula rätt oansenliga alliumlökarna i rabatten som trots sin oansenlighet jagar bort sorken från vår gräsmatta...



Den gula rosen i rabatten som jag blev så kär i förra sommaren, när jag var barn så var gula rosor ett tecken på hat, jag tycker att dom är jättevackra...


En liten bit därifrån står en kantnepeta och bara häver sig i all sin prakt...




Och om inte denna blomman med sin färg skänker energi så vet jag knappt vad som gör det...




Findus kom lullande och undrade vad morsan gjorde i trädgården....








Satte ner näsan i morotslandet som tycks bli en tuva med morötter, varken mer eller mindre...frågan är omjag gitter plantera dom två påsarna jag köpte häromveckan...






och så mina glada små petunior som jag har frösått som blir så ljuvligt vackra...
Solen skiner och Hanna är hos Mimmi, jag önskar jag hade orkat sitta i solen eller orkat bara göra nånting men det blev en kopp kaffe med Susanne när jag körde ner Hanna, orken får vi väl koppla på en annan dag.
Visst kan man inte mer än glädjas åt all blomsterprakt som finns nu, det är så vackert i naturen, så härligt och så helt underbart. Det jag däremot funderat på idag är hur folk kan vara så egoistiska så att dom missunnar andra människor lycka och kärlek bara för att det inte blev helt som dom själva hade tänkt sig? Har inte alla människor rätt till sitt eget liv och till sin egen lycka? Känner att vissa människor borde skaffa sig ett eget liv istället för att gå och reta sig på vårt ....måtte jag aldrig bli så bitter.....








1 kommentar:

  1. Halloj sjukling, hoppas du kryar på dig snart nu när det är så fint väder!
    Jag tänkte att nog skulle skulle ta och försäkra min lille kaninrackare men så ska dom ha massa uppgifter som jag inte har nån aning om,
    Reg.nr & födelsedatum. Är det något du besitter tro?
    Kramkram

    SvaraRadera