lördag 13 juni 2009

Har du slutat blogga?



undrade Lena idag. Och svaret är nej, jag är här, men jag har tagit bort den gamla bloggen. Det var dags att rensa lite och då åkte även den gamla bloggen ut.

Idag har jag varit och köpt några nya små hönor, två svarta och en blå dam av rasen dvärgkochin nere hos Sonja, vi blev ståendes och hänfördes över dessa enormt vackra varelser hon hade därnere, jättefina hönor!!!!!! Våra gamla ser jag i detta nu ut genom fönstret där dom belåtet går och retar en skata, ja kanske min käre hankatt är där och retas oxå? Dom har iaf gått över vägen och ner i kohagen, där går dom och kacklar belåtet hönorna och hittar nog både en och två gobitar därnere....



Nu ska vi ut och rensa kaninburar jag och Hanna och flytta ut dom sista kaninungarna från mamma kanin. Maria kommer och hämtar sina ungar nästa vecka och sen är det bara en kaninunge kvar...Funderar faktiskt på att behålla honom ett tag om han inte blir såld och para mina två honor med honom som inte är släkt med honom, den ena honan har gått tom två gånger och hon kan få ett nytt försök och den andra honans ungar dog ju tyvärr förra gången. Kan nog bli spännande färger av honom inbillar jag mig...tre av honorna ska få flytta över i den stora buren och ut i rastgården...det gillar dom garanterat!!!!

1 kommentar:

  1. Ja det undrade jag oxå när jag upptäckte att bloggen inte gick att gå in på längre.
    Hoppas helgen varit bra. Kramen

    SvaraRadera